Live beelden van de A12 op nieuwe website Danka Nederland

Datum nieuwsfeit: 01-09-1999
P E R S B E R I C H T

Danka Nederland biedt service, informatie, vacatures, tips, supply-bestellingen tot live beelden van de A12 op nieuwe website

Woerden, 1 september 1999 - Danka Nederland introduceert een vernieuwde website (www.danka.nl), waar bestaande klanten terecht kunnen voor het bestellen van supplies. Tevens vinden bezoekers hier algemene informatie over Danka (met een directe link naar de beurskoers op de Nasdaq-beurs in New York) en handige tips, productinformatie en informatieve artikelen. Automobilisten kunnen binnenkort op de site zelfs controleren of er ter hoogte van Woerden files staan op de A12 tussen Utrecht en Den Haag, omdat Danka op het dak van haar hoofdkantoor een webcam plaatst, die iedere vijf minuten nieuwe beelden biedt van deze snelweg. De nieuwe site is sinds 1 september 1999 algemeen toegankelijk.

Danka Nederland heeft haar site een geheel nieuwe, eigen invulling gegeven die klanten, dealers maar ook andere bezoekers aanzienlijke meerwaarde biedt. Bezoekers kunnen bijvoorbeeld de laatste versie van het Danka Magazine downloaden of een brochure van de
kantoor-automatiseringsoplossingen en aanverwante producten en diensten die Danka in haar assortiment voert.

De documenten zijn opgeslagen in PDF-formaat, wat inhoudt dat deze eenvoudig opgehaald kunnen worden via Internet om vanaf de eigen PC met een professionele kleurenprinter kwalitatief hoogwaardige afdrukken met full colour illustraties te maken. Dealers kunnen deze documenten bijvoorbeeld gebruiken als informatiemateriaal voor hun klanten. Ook het zoeken naar productinformatie is eenvoudig op deze site. In de loop der tijd zullen in de informatieve artikelen uit het Danka Magazine bovendien koppelingen worden aangebracht naar de productinformatie op de site en komt er een rubriek met veelgestelde vragen.

Voor op maat gesneden adviezen kunnen klanten uiteraard altijd terecht bij de adviseurs van Danka, of de dealers, waarvan adressen en telefoonnummers eenvoudig terug te zoeken zijn op de site met behulp van een overzichtelijk ingedeelde kaart met postcodegebieden. Het is ook mogelijk om vragen te stellen via e-mail. Danka heeft op drie plaatsen in de organisatie, sales support, helpdesk en bestellingen, een medewerker vrijgemaakt die verantwoordelijk is voor de snelle afhandeling van elektronische vragen en verzoeken.

Op www.danka.nl zijn tevens de meest recente vacatures van Danka te vinden en informatie over de sponsoringactiviteiten, zoals het Nederlands herenvolleybalteam, het Renault Dealerteam en de Internationale Tenniskampioenschappen Scheveningen (ITS).

Diensten voor bestaande klanten
Bestaande klanten kunnen met behulp van hun klantnummer bestellingen plaatsen om hun supplies voor de oplossingen van Danka aan te vullen. Het is de bedoeling dat deze online-bevoorradingswinkel in de toekomst direct aangesloten wordt op de databases van Danka, zodat klanten hun gegevens na het invullen van een klantnummer niet meer zelf hoeven in te voeren en zij bij het inloggen direct te zien krijgen over welke apparatuur zij beschikken en welke supplies zij daarvoor kunnen bestellen. Daarnaast kunnen bestaande klanten de nieuwste stuurprogramma's ophalen voor de digitale oplossingen van Danka.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten ter wereld. De organisatie heeft vestigingen in 30 landen met circa 22.000 werknemers. Danka Nederland B.V. is een volledig zelfstandige dochteronderneming en telt 450 medewerkers. Het Nederlandse hoofdkantoor is sinds december 1998 gevestigd in Woerden. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V., Contactpersoon: Marloes Antheunis, Tel.: 0348 - 405 423
E-mail: (m.antheunis@danka.nl), World Wide Web: www.danka.nl of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V.
Contactpersoon: Geertje Wagenaar, Tel.: 023 - 562 82 08, E-mail: (geertjew@monogram.nl)

World Wide Web: www.danka.nl

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: www.persberichten.com.