Accell Group onderzoekt samenwerkingsvorm met Sparta

Accell Group

PERSINFORMATIE

Accell Group onderzoekt samenwerkingsvormen met Sparta

Heerenveen, 1 september 1999 - Accell Group maakt bekend dat het de mogelijkheden onderzoekt voor een vorm van samenwerking met fietsenfabrikant Sparta te Apeldoorn. Het onderzoek bevindt zich in een dusdanig oriënterend stadium dat op dit moment nog geen nadere mededelingen kunnen worden gedaan.

Profiel Accell Group

Accell Group N.V., gevestigd te Heerenveen, is een internationale groep van ondernemingen, actief in het ontwerpen, de productie, de marketing en de verkoop van fietsen. Het beleid is gericht op het behouden en verder ontwikkelen van sterke nationale merken in het midden- en hogere segment van de markt, alsmede het verder ontwikkelen van enkele internationale merken. Afzet van fietsen vindt voornamelijk via de fietsvakhandel plaats. Dochterondernemingen van Accell Group bevinden zich in Nederland (Batavus, Koga en Hadee), Duitsland (Hercules) en Frankrijk (Lapierre en Mercier). In België en Denemarken zijn locale verkooporganisaties. Accell Group voert een actief merkenbeleid, waarbij wordt ingespeeld op de sterk gedifferentieerde fietsmarkten van Europa. Deze merken zijn Batavus, Koga-Miyata, Hercules, Lapierre en Mercier, en Cool! en Loekie voor kinder- en jeugdfietsen. Naast deze merken worden ook de groepsmerken Be One (mountainbikes) en E-Go (elektrisch ondersteunde fietsen) Europees gevoerd. In totaal zijn er bij Accell Group ongeveer 780 personen werkzaam. Qua omzet is Accell Group de derde fietsengroep in Europa.

Accell Group N.V. is per 1 oktober 1998 opgericht en komt voort uit de afgesplitste fietsenactiviteiten van Atag Holding N.V. Per dezelfde datum is Accell Group zelfstandig genoteerd op de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs.