Dr. Van Mens bijzonder hoogleraar vrouwengezondheidszorg

Datum nieuwsfeit: 01-09-1999

Utrecht, 1 september 1999

DR JANNEKE VAN MENS-VERHULST BENOEMD TOT BIJZONDER HOOGLERAAR VROUWENGEZONDHEIDSZORG

Het College van Bestuur van de Universiteit voor Humanistiek (UvH) heeft per 1 september 1999 mevrouw dr Janneke van Mens-Verhulst (1947) benoemd tot bijzonder hoogleraar Vrouwengezondheidszorg, in het bijzonder de geestelijke gezondheidszorg.

Deze leerstoel is aan de Universiteit voor Humanistiek gevestigd vanwege de Stichting VrouwenGezondheidszorg. De benoeming geldt voor een periode van 5 jaar.

Voor Janneke van Mens-Verhulst is dit de tweede keer dat zij een bijzondere leerstoel aan de UvH bekleedt. Tussen 1995 en 1997 was zij vanwege de Stichting mr A.E. Ribbius-Peletier benoemd ten behoeve van de theoretische doordenking van het thema feminisme, humanisme en emancipatievraagstukken, in het bijzonder de vrouwenhulpverlening.

Van Mens-Verhulst is verder verbonden aan de Capaciteitsgroep Gezondheidspsychologie aan de Universiteit Utrecht.

Noot aan de redactie: voor meer informatie en/of het onder embargo toezenden van de voordrachten, neem contact op met: Diane Ricketts, Hoofd In- & Externe Betrekkingen van de Universiteit, tel. (030) 239 01 75 (ma t/m do); email (D.Ricketts@uvh.nl); privé: (0182) 513 855. Zoeken

Copyright © 1999, Universiteit voor Humanistiek, Utrecht, NL Commentaar is van harte welkom. Mail naar: (webmaster@uvh.nl)