Politiebericht Drenthe

Datum nieuwsfeit: 02-09-1999

Persberichten

Berichten van woensdagmiddag tot donderdagmorgen 02-09-99 09:38 donderdag 2 september 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216

* Pony onder auto

MANTINGE - Op de Hoogeveenseweg reed vannacht een 61-jarige inwoner van Nieuweroord met zijn auto, toen er plotseling een pony de weg overstak. Hij kon het dier niet ontwijken en botste er vol tegenaan. Door de aanrijding is de pony ter plaatse overleden. De bestuurder kwam met de schrik vrij. De auto werd zwaar beschadigd. De pony was eigendom van een inwoner van Mantinge.

* Diefstal auto

ASSEN - Is er gistermiddag van Het Sticht een personenauto gestolen. Het betreft een Opel Kadett. De auto stond voor de woning geparkeerd. Schade is niet bekend.

* Diefstal aanhangwagen

ZUIDVELDE - In de nacht van dinsdag op woensdag is vanachter een woning aan de Asserstraat een aanhangwagen gestolen. De waarde van de aanhanger is ongeveer 2.500 gulden.

* Diefstal uit auto

HOOGEVEEN - Is afgelopen nacht aan de Castor een bedrijfswagen opengebroken. Om in de auto te komen was een zijruit ingetikt. Uit de auto werden diverse elektrische gereedschappen gestolen. De schade is nog niet bekend.

* Woning inbraak

HOOGEVEEN - Is er gisteren ingebroken in een woning aan de Jan Steenstraat. De daders hadden de voordeur opengebroken. De gehele woning werd doorzocht. Vermist worden enkele zilveren horloges en diverse sierraden. Vandaag zal er geïnventariseerd moeten worden wat er precies weg is.

* Verduistering in dienstbetrekking

HOOGEVEEN - Werd door de eigenaar van een bedrijf aan De Weide aangifte gedaan van verduistering gepleegd door een werknemer. De werknemer, een 27-jarige vrouw uit Hoogeveen, zou regelmatig geld uit de kassa halen, zo ook gisteren. Zij is hierop aangehouden en bij haar fouillering werd er 2000 gulden gevonden, die volgens haar verklaring uit de kassa kwamen. De vrouw is in verzekering gesteld. Het onderzoek gaat verder.

* Auto's in brand

HAVELTE - Reed gistermiddag een 44-jarige inwoonster van Tuk met haar auto over de A32, toen plotseling de vlammen eruit sloegen. Zij werd hierop geattendeerd door medeweggebruikers. De brandweer kwam ter plaatse en bluste de brand. De auto bekwam veel schade. Oorzaak van de brand is niet duidelijk.

HOOGEVEEN - Gisteravond reed een man uit Hoogeveen (leeftijd onbekend) met zijn auto over de Zuidwoldigerweg, toen plotseling de vlammen onder het dashboard uit sloegen. Brandweer kwam ter plaatse om de zaak te blussen. Het interieur van de auto bekwam schade. Oorzaak is vermoedelijk kortsluiting in de bedrading.

* Ontmanteling hennepplantage

BARGER-COMPASCUUM - Gistermiddag is aan de W Albertsvaart een hennepplantage ontmanteld. Bij onderzoek in de woning werd in de kelderruimte onder de woning een complete en professionele hennepplantage aangetroffen. Er werden 714 hennepplanten inbeslag genomen, die vernietigd zullen worden. De benodigde apparatuur aan lampen , filters en diverse andere zaken zijn ook inbeslag genomen en direct afgevoerd. De 38-jarige bewoner van de woning zal vandaag gehoord worden.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe