Hoge honoraria horeca millenniumnacht 'sensatieverhaal'

Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht 2 september 1999

Honoraria tijdens millenniumnacht

Het hardnekkige gerucht dat het reguliere horecapersoneel torenhoge salarissen vraagt voor het werken in de nacht van 31 december 1999 op 1 januari 2000 is pertinent niet waar. Het personeel stelt zich over het algemeen juist zeer loyaal op jegens de werkgever. Koninklijk Horeca Nederland adviseert u vooral het hoofd koel te houden en in goed overleg met uw eigen mensen passende afspraken te maken met de CAO Horeca als vertrekpunt.

Directeur Jeu Claes rondt momenteel zijn zomertoernee af. Doel: de mening en persoonlijke wensen van leden en verwachtingen jegens de organisatie nóg beter leren kennen.
Hij heeft tijdens zijn zomertoernee zo'n 300 leden persoonlijk gesproken en een schat aan indrukken opgedaan. Eén daarvan is bijvoorbeeld dat ook horecaportiers `minstens ƒ 1.000,-/avond zouden verdienen.' Onzin, dat wordt absoluut niet betaald, zo blijkt uit reacties van ondernemers tijdens de zomertourmee. Het lijkt er eerder op dat het een sensatieverhaal is waarmee een poging wordt gedaan om de salarissen op te drijven.

De heer Claes is beschikbaar voor interviews naar aanleiding van zijn zomertoernee.

Meer informatie:
Ans Groenewegen, hoofd Public Relations, tel. 0348-489457.

www.horeca.org

Koninklijk Horeca Nederland Koninklijk Verbond van Ondernemers in het Horeca- en Aanverwante Bedrijf