Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 02-09-1999

Donderdag 2 September

197 BEKEURINGEN OP EERSTE 2 DAGEN VERKEERS 10-DAAGSE (Boxtel)

Op de eerste 2 dagen van de verkeers 10-daagse die in Boxtel wordt gehouden zijn 197 bekeuringen gevallen. 78 keer werd bekeurd voor overschrijding snelheid, 69 personen bleken de autogordel niet te gebruiken terwijl dat wel vereist was, 5 bromfietsers reden waar dat niet mocht. 8 personen werden bekeurd omdat ze in strijd met een gesloten verklaring reden. 6 bromfietsen hadden een te hoog vermogen. Verder werd onder andere nog bekeurd voor het niet dragen van de valhelm, geen kentekenplaat, verlopen APK, geen bromfietscertificaat, geen goede remmen, door rood licht rijden, en het in bezit hebben van een wapenstok. Een bromfiets werd uit het verkeer genomen, omdat hij niet in Nederland was toegelaten.

VROUW BEROOFD VAN TAS (Boxtel)

Woensdagmiddag is een 46-jarige vrouw uit Boxtel op de Breukelsestraat in Boxtel van haar tas beroofd. Rond 18.30 uur fietste de vrouw over de Breukelsestraat. Daarbij had ze haar tas in haar fietstas zitten. Op de Breukelsestraat werd ze voorbij gereden door twee jongens op een bromfiets. De twee stopten een eindje verder en reden weer verder toen de vrouw hen voorbij fietste. Op het moment dat ze naast de vrouw reden, greep degene die achterop zat de tas uit de fietstas. Hierop reden de twee snel weg, de Stationsstraat in de richting van de Rechterstraat. Het betrof twee jongens van 16 a 17 jaar, met een getinte huidskleur, mogelijk van Zuid Europese of Noord Afrikaanse herkomst. Ze droegen donkere kleding. Een van de twee droeg een petje. Getuigen die wat hebben gezien tussen 18.15 en 18.45 uur in of in de omgeving van de Breukelsestraat worden verzocht contact op te nemen met de politie van het team Boxtel, telefoon 0411 - 612345.

GORDELCONTROLE (Sint Michielsgestel)

Woensdagavond is controle gehouden op enkele plaatsen in Sint Michielsgestel op het gebruik van autogordels. Totaal 10 personen werden bekeurd. 5 droegen geen autogordel terwijl dat wel verplicht was. De andere 5 werden voor uiteenlopende zaken bekeurd, zoals het niet bezitten van een bromfietscertificaat.

GESTOLEN SNORFIETS AANGETROFFEN (Schijndel)

Woensdagavond is bij een controle op de Hoofdstraat in Schijndel een gestolen snorfiets aangetroffen. Een 17-jarige jongen uit Schijndel werd met zijn snorfiets gecontroleerd. Bij controle bleek de snorfiets niet aan de wettelijke eisen te voldoen. Verder bleek de snorfiets gestolen te zijn. Tegen de jongen is proces-verbaal opgemaakt.

INBRAAK SCHUURTJES (Schijndel)

Afgelopen nacht is ingebroken in een schuur bij een woning aan de Heikampen in Schijndel ingebroken. Een deur van de schuur werd opengebroken. Een generator werd gestolen. In een andere schuur bij een woning aan de Heikampen in Schijndel werd de afgelopen nacht een raam opengebroken waardoor men binnen kon komen. Enkele kettingzagen, boormachines, schuurmachines en ander elektrisch gereedschap werden gestolen.

AUTO GESTOLEN (Vught)

Afgelopen nacht is vanaf een parkeerterrein aan de Bosscheweg in Vught een zwarte Mercedes 250 TD gestolen. De auto is voorzien van het Italiaanse kenteken AB904AZ.

SNORFIETSER GEWOND BIJ ONGEVAL (Helvoirt)

Donderdagmorgen is een 19-jarige snorfietser uit Tilburg gewond geraakt bij een ongeval. De snorfietser reed over het fietspad langs de N65 in de richting Vught. Bij de kruising met de Achterstraat in Helvoirt werd hij aangereden door een auto, bestuurd door een 28-jarige man uit Helvoirt. Deze wilde komende vanaf de Achterstraat de Rijksweg N 65 oprijden in de richting Tilburg. Hij zag daarbij de van rechtskomende snorfietser niet naderen. De snorfietser is met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis in Tilburg.

INBRAAK AUTO (Vught)

In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Taalstraat in Vught. Een portier van de auto werd opengebroken. Twee zonnebrillen en een aantal cd's werden gestolen.

WAPEN MET MUNITIE AANGETROFFEN (Middelrode)

Vanmorgen heeft de politie naar aanleiding van een tip een onderzoek ingesteld in een woning in Middelrode. In de woning werd een geweer met enkele honderden patronen aangetroffen. De 28-jarige bewoner van de woning is aangehouden. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

MOTOR GESTOLEN (Vught)

Donderdagmiddag is vanaf een parkeerplaats aan de Bosscheweg in Vught een rode Honda Fireblade 900 RR motorfiets gestolen. De waarde van de motor is ongeveer fl. 24.000,-. Het kenteken is MZ-45-HX.