Strategische alliantie IBM met Cisco

Datum nieuwsfeit: 02-09-1999
IBM Nederland

Strategische alliantie met Cisco

IBM en Cisco Systems gaan intensief samenwerken. Op 31 augustus 1999 is daartoe een speciale overeenkomst ondertekend. Onderdeel van die overeenkomst, met een waarde van in ieder geval 2 miljard dollar, is een strategische alliantie met IBM Global Services. Bovendien krijgt Cisco het recht bepaalde IBM-technologieën toe te passen in haar netwerkproducten.

De strategische alliantie tussen IBM Global Services en Cisco betekent dat beide organisaties in staat zullen zijn een volledig spectrum aan diensten en gezamenlijk ontwikkelde oplossingen op het gebied van e-business en netwerken te leveren. Cisco krijgt de beschikking over unieke IBM-vindingen op het gebied van routing en switching. De alliantie betekent dat IBM haar klanten niet alleen SNA-oplossingen (Systems Network Architecture), Token-Ring-netwerken en Ethernet-adapters, maar ook Cisco-netwerken zal aanbieden en ondersteunen.

De nieuwe alliantie heeft alles te maken met de snel groeiende populariteit van elektronisch zakendoen. Daarbij zijn hulp en begeleiding door ICT-leveranciers van groot belang. Door de alliantie zal IBM die ondersteuning kunnen bieden door de combinatie van de sterke positie van de onderneming op het terrein van servers, software, services en technologie voor e-business met de expertise van Cisco op het gebied van netwerktechnologie.

Krachtige netwerken zijn van essentieel belang als het gaat om wereldwijde expansie en e-business-strategieën voor het bedrijfsleven. Door de strategische alliantie kunnen klanten gemakkelijk de Cisco-producten en IBM-services gebruiken voor het snel inzetten, optimaliseren en handhaven van Cisco-netwerken. Bedrijven zijn vanaf nu in staat IBM Global Services in te schakelen voor alle Cisco-ondersteuning, vanaf netwerkconsultancy en ontwerp tot levering, implementatie en beheer.

Zie voor meer nieuws:

* corporate intranet , inclusief Frequently Asked Questions.

IBM Corporation IBM Nederland Homepage Order Contact Privacy Legal