Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

31-08-1999

Warmond

Grafzerk bekrast
Een nog onbekende man heeftg op maandag 30 augustus een grafzerk bekrast op de begraafplaats aan de Mgr. Aengenentenlaan in Warmond. Een getuige zag de man, gekleed in een opvallend gele blouse, nabij de grafzerken met een mes lopen. Nadat hij gezien was verdween hij in de richting van de Herenweg. De politie trof op een grafzerk wat ingekerfte onsamenhangende woorden aan. De politie zou graag in contact komen met een op dat moment voorbij fietsende vrouw. Zij is aangesproken door de getuige en gaf te kennen de man te kennen.

Katwijk

Autodief na achtervolging politie aangehouden
Een 27-jarige autodief uit Noordwijkerhout werd maandag 30 augustus in Wassenaar na een achtervolging door de politie aangehouden. Een getuige deed aan de meldkamer van de politie ooggestuige verslag van het verwisselen van kentekenplaten aan een Duitse Mercedes aan de Spinozalaan in Rijnsburg. Even later kreeg de politie de auto in zicht en stelde een achtervolging in. Via Katwijk ging het richting Leiden, Wassenaar, Voorschoten en vervolgens weer richting Wassenaar. Daarbij werd soms met hoge snelheid gereden. Dankzij aanwijzingen van andere weggebruikers kon de politie op het juiste spoor van de vluchtauto blijven. Nabij de Amerikaanse School aan de Burg. Geertsema in Wassenaar trof de politie de Mercedes met draaiende motor aan. De bestuurder was gevlogen. Hij kon even later in een horeca-vestiging aan de Rijksstraatweg worden aangehouden. De verdachte is ingesloten. De Mercedes bleek op woensdag 25 augustus aan de Boulevard in Katwijk te zijn gestolen.

Sassenheim

Autodieven blijken meer op hun kerfstok te hebben Met de aanhouding van een 24-jarige verdachte en inwoonster van Hillegom en een 26-jarige verdachte en inwoner van Katwijk, heeft de politie mogelijk nog dertien zaken opgelost. Op 16 augustus in de vroege ochtend meldde een getuige dat de twee bij een auto op een parkeerterrein aan de Parklaan in Sassenheim aan het rommelen waren. De politie kon in de directe omgeving de twee aanhouden. Zij hadden gepoogd de auto open te breken om er mogelijk mee weg te rijden. De twee worden er van verdacht nog schuldig te zijn aan dertien zaken. In Sassenheim probeerden ze in vier gevallen auto's te ontvreemden, een keer lukte dit ook daadwerkelijk en ook stalen ze nog een fiets. Alle feiten vonden dezelfde nacht plaats. In Katwijk pleegde de Katwijker vermoedelijk twee woninginbraken, ontvreemde een auto en brak drie keer in een bedrijf in. Al deze feiten vonden op 15 augustus plaats. De verdachten zijn voorgeleid bij de Rechter Commissaris en in verzekerde bewaring gesteld.

01-09-1999

Oegstgeest

Brandje
Om 02.45 uur werd woensdagmorgen een brandje gemeld in de Rhijngeesterstraatweg. Naast het gemeentehuis waren in een fietsenstalling twee fietsen in brand gestoken. Ook tegenover het gemeentehuis was een container met houtafval in brand gezet. De brandweer heeft het vuur snel kunnen blussen. Duidelijk is dat er opzet in het spel was.

01-09-1999

Sassenheim

Controle 'blauwe zone'
Woensdag controleerde de politie in het centrum van Sassenheim autogebruikers op het juist gebruik van de daar verplichte parkeerschijf, 'blauwe zone'. In negen gevallen ontbrak de parkeerschijf of was de tijd niet juist aangegeven. De eigenaren ontvangen een bekeuring.

Oegstgeest

Inbraak woning
In een woning aan de Rhijngeesterstraatweg in Oegstgeest werd in de nacht van dinsdag 31 augustus op 1 september ingebroken. De daders kwamen de woning vermoedelijk binnen door de voordeur met een hulpmiddeltje, ijzerdraadje oid, te openen. Daarbij zijn zij vermoedelijk geholpen doordat de deur niet op het nachtslot zat. Uit de woning werd een tas met identiteitspapieren en wat klein elektronisch apparatuur weggenomen.

02-09-1999

Katwijk

Mishandeling
De politie hield gistermiddag een 40-jarige Katwijker aan. Hij wordt verdacht van het mishandelen van een 44-jarige Katwijker eerder die middag. Op een terrein aan de Nachtegaallaan kregen de twee het met elkaar aan de stok. Daarop deelde de verdachte een paar rake stompen uit aan het slachtoffer. Deze liep daarbij een gescheurde lip en een gebroken tand op. Het boterde al langer niet tussen de twee. De politie heeft proces-verbaal opgemaakt en onderzoekt de zaak.

Laatst bijgewerkt op 02-09-1999 - © 1999 H.T. Zielstra.