Laatste vlucht Belgisch onbmand vliegtuigje "EPERVIER"

Datum nieuwsfeit: 03-09-1999
Belgische Krijgsmacht

Persmededeling 253 van 26 augustus 1999:

Laatste vlucht van de drone "EPERVIER" in afwachting van zijn vervanger de "B-HUNTER" UNMANNED AERIAL VEHICLE (UAV)

Het onbemand vliegtuigje (of Drone) "EPERVIER", in dienst bij de Landmacht sedert 1976, zal op 3 september 1999 zijn laatste vlucht uitvoeren te ELSENBORN.

De "EPERVIER" is een fotografisch slagveldverkenningssysteem op basis van een onbemand vliegtuigje uitgerust met een geavanceerd electronisch systeem. Het concept werd in België ontwikkeld en geproduceerd door MBLE.

In de nabije toekomst zal de "EPERVIER" vervangen worden door het systeem "B-HUNTER UAV (Unmanned Aerial Vehicle) . De tijdelijke vereniging "EAGLE" bestaande uit de firma's : ALCATEL BELL SPACE & DEFENCE, ALCATEL ETCA, ISRAËL AIRCRAFT INDUSTRIES (MALAT DIVISION), SAIT SYSTEMS en SONACA produceert het nieuw concept.

Voor meer informatie: contacteer SID
Quartier Reine Elisabeth / Kwartier Koningin Elisabeth Tf: 02/701.39.50 - Fax: 02/701.48.62 - email: (press@js.mil.be)