Danka introduceert nieuwe Toshiba MediaStar-dataprojectoren

Datum nieuwsfeit: 03-09-1999

P E R S B E R I C H T

Danka introduceert nieuwe Toshiba MediaStar-dataprojectoren voor brede doelgroep

Woerden, 2 september 1999 - Danka introduceert zeven nieuwe Toshiba MediaStar-dataprojectoren die geschikt zijn voor een brede doelgroep, variërend van managers en verkopers die op locatie presentaties geven en daarvoor een lichte, handzame projector nodig hebben, tot opleidingsinstituten die met een robuuste, lichtsterke projector educatieve videobeelden willen tonen aan grote groepen. Het betreft de handzame en lichte projectoren TLP-450/650, TLP-451/651 (met geïntegreerde camera), de ultralichte TDP?590 en de veelzijdige, krachtige TLP-770/771 (het laatste model met geïntegreerde camera en een lichtsterkte van 1.800 lumen).

Toshiba TDP-590 - Voor gebruik op locatie is de ultralichte Toshiba TDP-590 met een lichtsterkte van 1.000 lumen en een gewicht van 3,4 kg een goede keuze. Dankzij de handzame afmetingen van 225x97x300 mm en de bijgeleverde softcase is de TDP-590 eenvoudig te vervoeren. Met behulp van de Digital Light Processing (DLP)-technologie heeft Toshiba deze projector zeer klein en licht kunnen maken zonder beeldkwaliteit in te leveren. In plaats van de traditionele projectiemethoden gebruikt de TDP-590 een Digital Mirror Device, waarmee 500.000 'digitale spiegels' de projectie van data en video controleren. De projector ondersteunt XGA-resolutie, SXGA gecomprimeerden en is SVGA en VGA compatibel. Ondanks de bescheiden afmetingen kan deze projector heldere en scherpe beelden projecteren over afstanden van 1,5 tot 6,1 meter, met een diagonaal van 1,5 tot 6,2 meter.

Toshiba TLP-450/650 - Ook deze twee modellen zijn zeer handzaam met hun formaat van 318x87x233 mm, dat van bovenaf gezien nauwelijks groter is dan een vel A4, en een gewicht van 3,7 kg. Met behulp van de Micro Lens Array (MLA)-technologie, die gebruikmaakt van extra lenzen, wordt het licht zeer efficiënt door de projectoren geleid. De TLP-450 levert een lichtsterkte van
1.000 lumen, terwijl de TLP-650 zelfs 1.100 lumen biedt. De TLP-450 ondersteunt de resoluties SVGA en XGA (gecomprimeerd). De TLP-650 ondersteunt XGA, SXGA (gecomprimeerd) en UXGA (gecomprimeerd). Hierdoor zijn de projectoren in staat om scherpe beelden met een diagonaal van 1,5 tot 7,6 meter te projecteren over een afstand van 1 tot 12 meter. Een softcase wordt standaard meegeleverd.

Toshiba TLP-451/651 - Net zoals de eerdergenoemde lichtgewicht projectoren zijn deze twee modellen zeer handzaam (afmetingen 318x87x288 mm). Vanwege de geïntegreerde draaibare camera is het gewicht iets hoger (4,5 kg). Met behulp van deze camera kunnen de projectoren documenten, afbeeldingen, driedimensionale objecten en beelden van het publiek tonen. Bijzondere aandacht is geschonken aan de ventilator, die een geluidsniveau heeft van slechts 36 dB. De TLP-451 levert een lichtsterkte van 1.000 lumen, terwijl de
TLP-651 1.100 lumen biedt. De TLP-451 ondersteunt de resoluties SVGA en XGA (gecomprimeerd). De TLP-651 ondersteunt XGA, SXGA (gecomprimeerd) en UXGA (gecomprimeerd). Beide projectoren bieden scherpe beelden met een diagonaal van 1,5 tot 7,6 meter over een afstand van 1 tot 12 meter en zijn bij uitstek geschikt voor kritische gebruikers die niet alleen hoge eisen stellen aan de draagbaarheid, maar ook aan het ontwerp en de beeldkwaliteit van hun projector. Een softcase wordt standaard meegeleverd.

Toshiba TLP?770/771 - Dit zijn de meest krachtige en veelzijdige projectoren die Toshiba momenteel op de markt brengt. De TLP-771 beschikt over een inklapbare, draaibare camera. In dit model worden drie belangrijke mogelijkheden gecombineerd: data-, video- en overhead-projectie. Hierdoor kan de gebruiker met een kwalitatief hoogwaardige XGA-resolutie vrijwel alles projecteren wat hij of zij wenst: van documenten en brochures tot driedimensionale objecten (zoals technische ontwerpen) en live beelden van het publiek. Dankzij de bijzonder hoge lichtsterkte van 1.800 lumen, kan deze projector zelfs bij fel daglicht over grote afstand scherpe afbeeldingen (met een diagonaal van maximaal 7,6 meter) projecteren. Deze zeer robuuste projectoren (6,8 kg voor de TLP-770 en 8,2 kg voor de TLP-771) zijn de opvolgers van de MediaStar TLP-710/711, waaraan de TLP-711 tijdens de 'Corporate Video & TV New Media 1998' in München de onderscheiding 'Master of Excellence', werd toegekend.

Algemeen
Alle Toshiba MediaStar-projectoren worden geleverd met afstandbediening en kabels voor de aansluiting op een PC. Tevens beschikken zij over aansluitingen voor SVHS, video en audio, zijn compatibel met alle TV-standaarden (PAL, NTSC en SECAM) en ondersteunen 16,7 miljoen kleuren. De projectoren beschikken daarnaast over diverse accessoires en Macintosh-adapters.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten. De organisatie heeft vestigingen in 30 landen. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V., Contactpersoon: Marloes Antheunis, Tel.: 0348 - 405 423, E-mail: (m.antheunis@danka.nl), World Wide Web: www.danka.nl, of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Contactpersoon: Geertje Wagenaar,
Tel.: 023 - 562 82 08, E-mail: (geertjew@monogram.nl)

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: www.persberichten.com.