Intel bij Premier Charter Advertising Program @Home

Datum nieuwsfeit: 03-09-1999
@Home Nederland

Intel Europe sluit zich aan bij Premier Charter Advertising Program van @Home Nederland.

Amsterdam, 3 september 1999 - Intel Europe heeft zich aangesloten bij het Premier Charter Advertising Program van @Home Nederland, aanbieder van breedband-internet op de Nederlandse markt. Als Charter Advertiser zal Intel rich media-campagnes ontwikkelen die optimaal gebruikmaken van de vele multi media-mogelijkheden die de breedband-omgeving van @Home biedt.

Intel is het derde internationale bedrijf dat deelneemt aan het programma. In juni 1999 waren Unilever Nederland B.V. en Bertelsmanns BOL.COM de eerste bedrijven die een samen-werkingsovereenkomst met @Home Nederland tekenden met betrekking tot rich media advertising.

@Home heeft in de Verenigde Staten inmiddels meerdere jaren ervaring met het creëren, plannen, meten en evalueren van advertentiecampagnes voor haar breedband-internet service. Intel zal dankzij het Charter Advertising Program haar kennis op het gebied van rich media advertising nog verder uitbreiden. Het programma voorziet er onder meer in dat adverteerders een beroep kunnen doen op de expertise van @Home Nederland en Excite@Home ten behoeve van het optimaliseren van hun rich media campagnes. Zo kunnen zij inzicht krijgen in de bereikcijfers van hun eigen campagnes en inzage krijgen in onderzoeksresultaten uit de VS.

@Home Benelux biedt als eerste in Europa een volledig geïntegreerd adverteerdersplatform voor breedband-internet. Dankzij de breedband-technologie en de ingebouwde plug-ins in de browser van @Home kunnen adverteerders consumenten voorzien van unieke multimedia-uitingen waaronder video, audio en 3D-animaties. Deze uitingen zijn te combineren met de mogelijkheden die @Home biedt op het gebied van klantprofilering en campagne-rapportagemogelijkheden, zodat effectieve, interactieve internetcampagnes mogelijk zijn.

Volgens Todd Peters, Advertisement Manager EMEA bij Intel, biedt de samenwerking tussen Intel en @Home Nederland uitstekende mogelijkheden om van elkaars kennis en ervaring op het gebied van breedband-adverteren te profiteren. Intel is hard op weg om de nummer één leverancier van bouwstenen voor het internet te worden. De Pentium III-processor is de eerste processor die ontwikkeld en geoptimaliseerd is voor het Web. Deze processor biedt elke gebruiker de mogelijkheid om optimaal gebruik te maken van innovatieve, rich media-toepassingen en -campagnes. Wij beschikken al over veel ervaring met interactieve breedband-campagnes in de Verenigde Staten. De start van @Home Nederland maakt het ons mogelijk om de kansen van breedband-campagnes in Europa te onderzoeken. Intel is een technologiebedrijf en wil aan het front van deze ontwikkelingen actief zijn. Zij is daarom sterk betrokken bij de snelle ontwikkelingen in de breedband-technologie. Ons voornaamste doel is om eerst de mogelijkheden van breedband-campagnes in Europa te onderzoeken op hun effectiviteit.

Suzan Fluitman, Media Development Manager bij @Home Nederland, ziet de overeenkomst met Intel Europe als een sterk signaal dat aangeeft dat toonaangevende internationale bedrijven de potentie van breedband-adverteren onderkennen en @Home zien als het beste platform voor rich media advertising. Abonnees van @Home beschikken over alle benodigde software, waaronder Real Audio, Real Video, QuickTime, Flash en Java om deze advertenties te kunnen zien. Onderzoek wijst uit dat rich media advertising zeer effectief is. Het leidt tot significant hogere naamsbekendheid, effectievere branding en langere contacttijden met het merk, aldus Fluitman.

© Copyright @Home Benelux BV. Alle rechten voorbehouden @Home, @Home Network, @Work, @Home Nederland en @Home Benelux zijn geregistreerde handelsmerken van At Home Corporation.