Marathon Egypte: Jaarlijks paardenevenement in Nijeberkoop

Datum nieuwsfeit: 05-09-1999
Hoefnet

Marathon Egypte
Het jaarlijkse paarden evenement in Nijeberkoop

Zondag 5 september is het dan weer zover, dan komen er weer heel wat mensen met hun paarden en pony's naar Nijeberkoop om deel te nemen aan de jaarlijkse Samengestelde Menmarathon Egypte.

Als het aan de organisatie van Stichting SGW Friesland ligt wordt het ook dit jaar weer een onvergetelijke dag voor de vele deelnemers aan deze marathon. Net als de voorgaande jaren wordt het gehouden rondom buurtschap Egypte in Nijeberkoop.
Er komen weer zes verschillende rubrieken aan de start: enkel-, dubbel- en vierspan paarden en pony's. Die elk een ca. 10 km lang parcours gaan afleggen door de vele natuurgebieden in de omgeving van Nijeberkoop en door het naburig gelegen dorpje Makkinga. In dit parcours moeten ook een stuk of acht hindernissen genomen worden zoals een spectaculaire waterpartij, een vaardigheidsproef met kegeltjes en een aantal andere schitterende hindernissen. De snelste tijd in elke hindernis telt en in de vaardigheid is een extra prijs van ƒ100,00 voor de beste combinatie in elke klasse. Voor inschrijvingen kunt u tot 10 augustus bellen met 0516-441577. Dit wordt weer een boeiende en spectaculaire wedstrijd waarbij mensen en paarden zeer nauw samenwerken en op elkaar vertrouwen. De toegang is gratis, dus kom gezellig langs op zondag 5 september in Nijeberkoop Friesland.