Politiebericht stad Groningen

Zondag 5 september 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Tippelaarster opgepakt
Op de Bornholmstraat is zaterdagavond een 23-jarige vrouw uit Groningen die buiten de zone stond te tippelen aangehouden. Op het bureau is de vrouw door een psychiater bekeken en met een rechterlijke machtiging naar een psychiatrische kliniek gebracht.

Drie boetes
Een 21-jarige man uit Nieuwegein die zaterdagnacht met zijn auto een inrijverbod negeerde in de Zwanestraat heeft nog twee boetes gekregen. De man gaf een valse naam op en het bleek dat hij niet in het bezit was van een rijbewijs. De proces-verbalen zijn opgemaakt.

Wieldoppenrovers
Agenten zagen zaterdagnacht twee mannen ( 25-jarige Groninger en een 26-jarige Veendammer) met wieldoppen onder de arm op de Paterswoldseweg lopen. De mannen bleken de doppen van twee auto?s, die geparkeerd stonden op de Westerhaven, te hebben weggenomen. Ze zijn aangehouden en ingesloten voor nader onderzoek.

Taxichauffeur rijdt te hard
Zondagochtend vroeg reed een 33-jarige taxichauffeur uit Opende met 117 km per uur over het Damsterdiep terwijl daar een maximumsnelheid 50 km per uur geldt. Het rijbewijs van de chauffeur is ingenomen en een proces-verbaal uitgeschreven.

Inbraak in bedrijfspand
Bij een inbraak in een bedrijfsverzamelgebouw aan het Damsterdiep hebben inbrekers een toegangsdeur open gebroken om zo binnen te komen. Uit het gebouw werd een lasapparaat en diverse gereedschappen weggenomen.

Kleine hennepkwekerij
Naar aanleiding van stankklachten uit de buurt nam de politie zaterdagmiddag een kijkje in een woning aan de Snelliusstraat. In de woning werden twee mannen aangetroffen en een aantal gedroogde henneptoppen. In de woning van de 32-jarige man aan de Wibenaheerd bleek zich in de badkamer een kleine hennepplantage te bevinden met 32 planten met toebehoren. Proces-verbaal wordt opgemaakt.

Autokraker aangehouden
Op de Dierenriemstraat is zaterdagavond een 28-jarige man uit Leens aangehouden voor diefstal uit een auto. Een getuige had gezien dat de man een autoruit insloeg op de parkeerplaats van winkelcentrum Paddepoel en belde de politie. Bij nader onderzoek bleek op de parkeerplaats nog een auto te zijn opengebroken. De man is ingesloten voor nader onderzoek.

Jongeren gooien met flessen
Vanuit een groepje jongeren, die zich zaterdagavond ophielden op de Klaprooslaan, is in de richting van de brandweer drie bierflessen gegooid. De brandweer kwam een papiercontainer blussen die in de brand stond op de hoek Nachtegaalstraat / Klaprooslaan. Ook werd de achterruit van een passerende stadsbus ingegooid. De ter plaatse gekomen politie kon degene die gegooid had vanuit het groepje niet achterhalen. Het groepje verwijderde zich kort na de komst van de politie.

Haren: bewoner valt in slaap met pan op het vuur Een 52-jarige man uit Haren kwam zaterdagnacht thuis en had nog honger en zette een pan op het vuur. Na in slaap gevallen te zijn merkte hij dat de keuken van zijn woning aan de Boermatjes in brand stond. Bij het blussen liep de man brandwonden aan de voeten op en ademde rook in. De brandweer doofde het vuur. De man is naar het ziekenhuis gebracht.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010