Nieuwe modellen Compaq Deskpro EN Serie

Datum nieuwsfeit: 06-09-1999
Compaq

De Deskpro EN Serie bestaat uit desktop- en kleine desktopmodellen met een complete set voor-zieningen, waarbij de nadruk ligt op consistentie, servicevriendelijkheid en daaruit voortvloeiend het streven naar een zo laag mogelijke Total Cost of Ownership.

Nieuw per 6 september 1999
De nieuwe modellen uit de Compaq Deskpro EN Serie zijn voorzien van een 600-MHz Intel Pentium III processor, 64 of 128 MB werkgeheugen en AGP grafische controllers met 4 of 8 MB videogeheugen. Voor uitgebreide informatie over de Intel Pentium III processoren verwijzen we u naar de website van Intel: www.intel.com. De overige specificaties zijn vergelijkbaar met die van de huidige modellen.

Grote voordelen
Eén van de grote voordelen van de Deskpro EN Serie is dat de verschillende modellen vanaf het moment van annoncering in principe gelijk blijven. Dit maakt de keuze voor de klant die voor langere tijd op een bepaald model wil standaardiseren wel heel eenvoudig.

Een ander belangrijk voordeel is dat er een grote vorm van consistentie binnen de Deskpro EN Serie wordt geboden. In het geval van een transitie van een eerder geannonceerd model uit de Deskpro EN Serie naar één van de nieuwe modellen, zal doorgaans dan ook een langdurig testtraject achterwege kunnen blijven. Dat kan een enorme kostbesparing betekenen voor een bedrijf.

Nieuwe basistechnologieën (processoren, netwerkcontrollers, grafische controllers, etc.) zullen in principe alleen worden geïmplementeerd in nieuw toe te voegen modellen. Secundaire technologieën zoals geluidskaarten en I/O-controllers zullen alleen dan geïmplementeerd worden als zij mainstream zijn geworden. Compaq streeft er naar deze secundaire technologieën zo spoedig mogelijk als optie beschikbaar te stellen.

Daarbij zullen ROM- en driver-versies vanaf annoncering van een bepaald model in principe gelijk blijven. Een uitzondering zal worden gemaakt voor updates die de oplossing vormen voor een kritiek probleem. Updates die bijvoorbeeld de prestaties verhogen, worden wel beschikbaar gesteld via de Software Support-cd of Internet.

De modellen uit de Compaq Deskpro EN Serie zijn voorzien van Intel Pentium II of Pentium III processoren, 32-, 64- of 128-MB werkgeheugen, AGP grafische controllers met 4- of 8-MB videogeheugen en vaste schijven tot 10 GB. Verder zijn alle modellen voorzien van een netwerkcontroller met Remote Wake-up/Shutdown-ondersteuning.

Total Cost of Ownership en Compaq Client Management De Deskpro EN Serie beschikt over uitgebreide Compaq Client Management-voor-zieningen. Deze voorzieningen dragen er in belangrijke mate toe bij de Total Cost of Ownership van een pc op een zo laag mogelijk peil te brengen. Onder Total Cost of Ownership worden alle kosten verstaan die met een pc samenhangen gedurende de levensduur. De in alle modellen standaard aanwezige Compaq netwerkcontroller ondersteunt de Remote Wake-up/Shutdown-functionaliteit. Hierdoor kunnen de pc's op afstand worden ge(de)activeerd door de netwerkbeheerder voor bijvoorbeeld het uitvoeren van een inventarisatie of het upgraden van software.

De complete set kwalitatief hoogwaardige voorzieningen maakt de modellen uit de Deskpro EN Serie tot de ideale pc's voor professioneel gebruik in een netwerkomgeving, die dankzij het zeer servicevriendelijke ontwerp, de consistentie van de modellen en de uitgebreide Compaq Client Management-voorzieningen zorgen voor een zo laag mogelijke Total Cost of Ownership!

Behuizing
De Deskpro EN modellen zijn leverbaar in een desktop (DT) die beschikt over vier schijfposities (waarvan drie extern toegankelijk) en vijf uitbreidingsslots (2 x PCI; 2 x ISA/PCI; 1 x AGP).

Servicevriendelijk
De Compaq Deskpro EN Serie is ontworpen om snel en eenvoudig servicebeurten of upgrades uit te kunnen voeren. Hierdoor worden de kosten van onderhoud belangrijk verlaagd. De Deskpro EN modellen zijn standaard voorzien van speciale vergrendelingsknoppen waarmee de kap eenvoudig en snel zonder gereedschap kan worden geopend. Vanzelfsprekend is de kap ook afsluitbaar.

De (slide-out)systeemkaart van de Deskpro EN pc's is, zoals geïllustreerd zeer eenvoudig te verwijderen, zonder dat er eerst andere componenten verwijderd hoeven te worden. Verder kan de behuizing voor de schijfeenheden worden gekanteld om snelle toegang tot het systeem mogelijk te maken en is de speciale behuizing voor de uitbreidingskaarten eenvoudig te verwijderen.

Diagnose LED's op het toetsenbord gaan branden ter indicatie dat er werkgeheugen en/of uitbreidingskaarten niet goed geïnstalleerd zijn en power LED's op het systeembord branden ter indicatie dat er nog spanning op het systeem staat.