Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 06-09-1999

Maandag 6 September

AANRANDING

Een inwoonster van Stevensbeek is zondagmiddag rond 14.15 uur aangerand door een onbekende motorrijder. De vrouw fietste over de Sambeeksedijk in Sambeek toen zij werd ingehaald door een motorrijder. De motorrijder bleek een eindje verderop te zijn gestopt. Op het moment dat de vrouw hem passeerde kwam hij ineens te voorschijn en probeerde het slachtoffer van de fiets te trekken. Door zich hevig te verzetten zag zij kans aan haar belager te ontsnappen. Van de man is het volgende bekend blanke man van ongeveer 40 jaar oud. Hij was ongeveer 1.85 a 1.95 m. lang en had een stevig postuur. Hij droeg een blauwe spijkerjas en een zwarte spijkerbroek en een bordeauxrode helm. Zijn motor was metallic bordeaux rood. Getuigen van deze aanranding of mensen die deze man denken te kennen worden verzocht contact op te nemen met de politie Land van Cuijk, tel 0485 - 355555.

AUTOBRAND

Een inwoner van Cuijk heeft zondagmiddag aangifte gedaan van brandstichting. Hij had zijn auto zaterdagavond geparkeerd aan de Korte Molenstraat in Cuijk. Een getuige zag toen hij voorbij liep een klein vlammetje in de gril van de auto. Deze getuige zag kans het kleine vuurtje te doven. De voorzijde van de auto liep lichte schade op. In dezelfde nacht brandde een auto aan de Bereklauw in Cuijk uit.

ALCOHOL

De politie Land van Cuijk heeft zondagavond een 47 jarige inwoner van Boxmeer bekeurd wegens rijden onder invloed en doorrijden na een aanrijding. De man wordt ervan verdacht zondagavond tegen een geparkeerde auto te zijn gereden op de Sambeekseweg in Boxmeer. Getuigen hoorden een klap en zagen dat de man een eindje verderop stopte. De man is hierop aangesproken door de getuigen. Toen de politie arriveerde bleek de verdachte inmiddels vertrokken te zijn. Hij werd in de Begijnenstraat in Boxmeer door de politie aangetroffen. Hij is meegenomen naar het bureau voor een alcoholtest die middels een bloedproef is afgenomen. Hierna is hij met een proces-verbaal huiswaarts gestuurd.

DIEFSTAL JETSKI

Een campinggast van een camping in Linden heeft zondag aangifte gedaan van diefstal van zijn jetski. De jetski stond op een trailer bij zijn caravan. Toen hij zondag aankwam trof hij een lege trailer aan. De diefstal is gepleegd tussen 21 augustus en 5 september. De waarde van de jetski is enkele duizenden guldens.

DIEFSTAL AUTO

Maandagmorgen is een bedrijfsauto gestolen die geparkeerd stond aan de Wim de Korverstraat in Boxmeer. De eigenaar parkeerde zijn auto rond 08.30 uur. Toen hij rond 12.30 uur terug kwam zag hij dat zijn auto, een rode Mitsubishi, kenteken VV-GS-04, verdwenen was.

SPEELTOESTEL AFGEBRAND

In de nacht van zondag op maandag staken onbekenden een speeltoestel in het Weijerpark in Boxmeer in brand. De brandweer moest er aan te pas komen om het toestel te blussen.