Compaq introduceert Armada E700 Serie

Datum nieuwsfeit: 06-09-1999
Compaq

Compaq Armada E700 Serie
Met gepaste trots introduceert Compaq de Armada E700 Serie, het nieuw'portable workstation' voor de gebruiker die op zoek is naar maximale prestaties en uitbreidbaarheid.
Het grote beeldscherm en de geavanceerde grafische controller staan borg voor perfecte prestaties. De unieke, boven elkaar geplaatste MultiBay-compartimenten bieden maximale flexibiliteit en uitbreidbaarheid, terwijl de geïntegreerde modem-/netwerkkaart optimale com-municatiemogelijkheden biedt. Het resultaat is een zeer krachtig notebook, geschikt voor de meest veeleisende gebruiker.

De notebook pc's in de Armada E700 Serie zijn uitgerust met de nieuwste Pentium II processor, een groot 14,1-inch TFT-beeldscherm en zeer snelle grafische controllers.
Flexibiliteit en uitbreidbaarheid staat bij deze notebook pc's hoog in het vaandel. Dankzij de twee MultiBay-compartimenten kan de gebruiker zelf elke mogelijke configuratie samenstellen.
Als onderdeel van het nieuwe Armada EM platform biedt de Armada E700 drie bureau-uitbreidingseenheden voor standaard poortreplicatie of volledige desktopfunctionaliteit.
Voor klanten die gestandaardiseerd zijn op het Armada 7000 Platform, biedt Compaq veel compatibiliteit met de bestaande bureau-uitbreidingseenheden en MultiBay opties.

De Armada E700 Serie is de keuze voor de meest veeleisende gebruiker, die op zoek is naar maximale prestaties en uitbreidbaarheid.

Belangrijkste kenmerken

Ontwerp
De Armada E700 biedt maximale prestaties en uitbreidbaarheid. Dankzij de twee boven elkaar geplaatste MultiBay-compartimenten biedt de notebook pc plaats aan een keur van opties en de mogelijkheid tot een groot aantal configuraties. De ingebouwde netvoeding is uniek in de markt en zorgt voor extra gebruikersgemak. Het full-size toetsenbord heeft een ruime polssteun en een EasyPoint IV muisbesturing (met 'double-tap' functionaliteit en een derde muisknop).

Krachtige prestaties
De Armada E700 biedt Intel Pentium II prestaties in een mobiel formaat.
De Armada E700 modellen zijn uitgerust met de nieuwste 400-MHz Pentium II processoren,
voorzien van 256 KB geïntegreerde second level cache en hebben een standaard werkgeheugen van maar liefst 128 MB, uitbreidbaar tot 320 MB. De Armada E700 biedt ongekende grafische prestaties dankzij de geavanceerde ATI Mobility Pro grafische controller met 8-MB videogeheugen en een 2X Accelerated Graphics Port grafische bus, die zorgt voor een effectieve doorvoer van 133-MHz. Het 14,1-inch TFT XGA beeldscherm biedt een resolutie van 1024 x 768 bij 16,7 mln. kleuren (intern).
of 1600 x 1200 bij 85 Hz en 16,7 mln. Kleuren (extern).

Multibay compartimenten
Met de unieke, boven elkaar geplaatste MultiBay-compartimenten waarmee de Armada E700 Serie is uitgerust, heeft de gebruiker optimale mogelijkheden om de notebook pc te configureren al naar gelang de gewenste functionaliteit. De MultiBay-compartimenten ondersteunen niet alleen de standaard meegeleverde diskette-drive of 4X dvd-rom-drive, maar kunnen ook plaats bieden aan een tweede vaste schijf, een Superdisk LS-120 drive of een tweede accu. De twee MultiBay-compartimenten kunnen tevens gebruikt worden als één MultiBay-compartiment voor een extra grote vaste schijf of een extra krachtige accu.

Communicatie
Standaard is de Armada E700 uitgerust met een intern Mini-PCI 56K V.90 modem en een 10/100 netwerkkaart. Hierdoor blijven beide PC Card-slots vrij en heeft de gebruiker altijd communicatiemogelijkheden bij de hand.