Arbeidsmarktsite ClickWork start met internationaal netwerk

Datum nieuwsfeit: 06-09-1999
6 september 1999

Arbeidsmarktsite ClickWork van PCM Uitgevers start met internationaal netwerk

Op 30 augustus 1999 is ClickWork officieel een internationaal samenwerkingsverband aangegaan met verscheidene Europese uitgevers die zowel in print als op het world wide web actief zijn. Middels deze overeenkomst biedt ClickWork haar bezoekers toegang tot een scala aan actuele vacatures over heel Europa. Omgekeerd is ClickWork ook bereikbaar gemaakt op de buitenlandse sites. Meer dan 700.000 mensen bezoeken wekelijks één van deze sites, waarvoor vanaf nu de deur naar Europa geopend is.

De mate van samenwerking bestaat momenteel uit directe onderlinge links op de site. Verder wordt er gezamenlijk gewerkt aan het ontwikkelen van functionaliteiten, waaronder een verdere integratie van de zoekmogelijkheden. Met de komst van het internationale netwerk worden tevens grote voordelen behaald op het gebied van uitwisseling van kennis en ervaring.

ClickWork vormt voor werkzoekenden de Nederlandse toegangspoort tot een nationaal en Europees netwerk van arbeidsmarktsites. Het Europese netwerk bestaat uit de volgende partijen:

* ClickWork - Algemeen Dagblad, de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw (Nederland)

* Vacature.be - Vacature (België)

* Le Soir Emploi - Le Soir/Vacature Emploi (België)
* Jobs Unlimited - The Guardian (Groot Brittannië)
* Cadres Online - Le Monde en L'Express (Frankrijk)
* Irish Times Online - The Irish Times (Ierland)
* Jobfinder - Svenska Dagbladet en Ny Teknik (Zweden)
* Jobfinder - Ingenioëren (Denemarken)

* Uratie.fi - Uratie (Finland)

Noot aan de redactie:

Over ClickWork (www.clickwork.nl):
Op zaterdag 9 januari 1999 is de vacaturesite ClickWork gelanceerd. ClickWork is tot stand gekomen in samenwerking met Algemeen Dagblad, de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw. Het is een platform waar vraag en aanbod op de arbeidsmarkt grootschalig bijeen worden gebracht. PCM Landelijke Dagbladen biedt haar adverteerders een mogelijkheid tot verbreding van hun arbeidsmarktcommunicatie; vacatures uit de vier genoemde dagbladen worden automatisch doorgeplaatst naar ClickWork. Op deze website draait alles om vacatures, werkgevers, bemiddelaars, CV's en specifieke redactionele informatie.

Rondje cijfers:
ClickWork ontvangt maandelijks 150.000 bezoekers op haar site. ClickWork bedient op het moment ruim 20.000 geregistreerde bezoekers, waarvan de helft hun CV hebben opengesteld voor werkgevers en bemiddelaars. Er zitten gemiddeld rond de 2500 vacatures in de databank.

Over Media Resultant (www.mediaresultant.nl):
Media Resultant te Houten is de elektronische uitgeverij van PCM Uitgevers.
Media Resultant is een jong en snel groeiend bedrijf met ongeveer 120 medewerkers. De producten bestaan onder andere uit de Nederlandse PersDatabank en ClickWork.

Over PCM Uitgevers:
PCM Uitgevers, gevestigd te Amsterdam, is uitgever van o.a. Algemeen Dagblad, de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw. Het concern bestaat voorts uit Meulenhoff & Co, waaronder meerdere boeken- en educatieve uitgevers ressorteren, AT5, CrossPoints en een aantal regionale dagbladen.

Voor meer informatie over ClickWork kunt u contact opnemen met:

Media Resultant
Sander Dullaart
Business Manager
tel: 030 635 68 68
fax: 030 635 68 49
(s.dullaart@clickwork.nl)

Indien u de tekst gebruikt voor publicatie gaarne een kopie sturen naar:

Media Resultant
T.a.v. Marije Stijkel