Nieuw seizoen: Iedere dinsdagmiddag 50+lezing in Museon

Afdeling Marketing

070 - 338 14 17 augustus 1999

Iedere dinsdag: 50+lezing in het Museon
Nieuwe seizoen begint op 7 september a.s.

Op 7 september a.s. gaat de populaire serie 50+lezingen weer van start in het Museon. Iedere dinsdagmiddag van 13.30 - 15.30 uur is er in de aula van het Museon een lezing. De voordrachten, over zeer uiteenlopende onderwerpen, worden gehouden door steeds andere gastsprekers. De lezingen worden opgeluisterd door dia's, film of soms muziek.

Birma en het politieke China
Een greep uit het programma van dit najaar.
De spits wordt afgebeten door Frank van den Berge. Hij vertelt over Myanmar, het voormalige Birma, dat sinds kort de deur heeft opengezet voor het toerisme. Aan de hand van dia's maakt de bezoeker kennis met een boeiend en onbekend land.
Op 19 oktober a.s. is het de beurt aan Stefan Landsberger met een lezing over vijftig jaar Volksrepubliek China. Hij gaat dieper in op ontwikkelingen in de Chinese samenleving als gevolg van politieke beslissingen en keuzes.

Fietsen en Antarctica
Op 26 oktober a.s. neemt Bert Sitters zijn publiek mee fietsen door de nationale parken van Thailand. Natuurbehoud is voor de Thaise regering inmiddels prioriteit geworden. Ruim 13% van het Thaise grondgebied is nu nationaal park. De Thailand Cycling Club, een organisatie die zich sterk maakt voor natuurbehoud en ageert tegen vervuiling, organiseert fietstochten door de nationale parken.
Op 23 november a.s. wordt het koud; het onderwerp is dan Antarctica. Natuurfotograaf Flip de Nooyer vertelt over zijn eigen ervaringen tijdens zijn vier weken durende zwerftocht over dit schiereiland. Aan de hand van prachtige dia's volgt het publiek zijn ontmoetingen met pinguïnkolonies, vele soorten vogels en ijs, in alle vormen en kleuren.

De lezingen
De 50+lezingen zijn voor iedereen toegankelijk. De prijs per lezing bedraagt f 6,00, leden van de Vereniging van Vrienden van Museon en Omniversum betalen f 5,00. Het is ook mogelijk een abonnement voor tien lezingen te kopen. Kaarten voor de lezing zijn vanaf een uur voor aanvang verkrijgbaar. Reserveren is niet mogelijk.

Noot voor redacties