Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Ernst & Young introduceert nieuwe advertentielijn

Datum nieuwsfeit: 07-09-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

ERNST AND YOUNG

Ernst & Young introduceert nieuwe advertentielijn

ERNST & YOUNG INTRODUCEERT

NIEUWE ADVERTENTIELIJN

Deze maand introduceert advies- en accountantsorganisatie Ernst & Young in Nederland een nieuwe advertentielijn. Met krachtige, kernachtige en soms speelse pictogrammen en headlines wordt in één oogopslag zichtbaar waar Ernst & Young voor staat. Het nieuwe advertentiebeleid omvat tevens een samenwerkingsverband met reclamebureau D.Arcy (DMB&B), dat voor Ernst & Young ook een internationale campagne ontwikkelde, en het afscheid van BBDO Business Communications. Het beleid is een direct uitvloeisel van het streven om Ernst & Young meer als een .wereldmerk. te positioneren.

De nieuwe advertentielijn zal allereerst te zien zijn in de uitingen ten behoeve van de arbeids-marktcommunicatie en personeelswerving. In diverse kranten en tijdschriften als Elsevier en Intermediair Starters verschijnen de komende weken advertenties met het oog op de werving van nieuwe medewerkers. Ook zijn sinds deze week radiocommercials van Ernst & Young Consulting te horen.

.Global firm, global brand.
De keuze om wereldwijd dezelfde advertentie-uitingen te gebruiken, is een direct uitvloeisel van het algemene beleid om te komen tot een .global firm. en een .global brand.. In mei van dit jaar werd bijvoorbeeld om die reden in Nederland de naam Moret Ernst & Young veranderd in Ernst & Young. De belangrijkste reden voor deze koerswijziging is de globalisering van de economie, waardoor de cliënten van Ernst & Young steeds meer werken in een internationale omgeving. Door wereldwijd dezelfde advertentiecampagne te gebruiken, komt tot uitdrukking dat Ernst & Young op deze veranderende omstandigheden inspeelt door ook zelf als een internationaal kantoor te opereren. Wereldwijd telt Ernst & Young 85.000 medewerkers en vestigingen in 130 landen. In Nederland werken 5.500 mensen bij Ernst & Young.

Einde bericht

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie