Detron in joint-venture met Crown Castle Corporat

Datum nieuwsfeit: 07-09-1999
Amsterdam Exchanges

07 Sep 1999 Detron in joint-venture met Crown Castle Corporat Detron

Detron Group NV heeft samen met Crown Castle International Corp., dat genoteerd is aan de NASDAQ, een Joint Venture opgericht. Crown Castle zal in eerste instantie $ 10 miljoen in de Joint Venture inbrengen. Detron brengt haar dochterorganisatie "Sites & Tower" in. Crown is in de USA en het Verenigd Koninkrijk marktleider op het gebied van antennes voor mobiele telecommunicatie en RTV.

Begin 1999 is Detron gestart met haar nieuwe activiteit "Sites & Tower", met in de intentie om als onafhankelijke partij site sharing te introduceren bij mobiele operators. Inmiddels is duidelijk geworden dat, hoewel de activiteiten op de markt goed werden ontvangen, de klant heeft gevraagd naar een grotere onafhankelijkheid van de andere Detron activiteiten. Detron zal in de Joint Venture een minderheidsbelang nemen. Naast Crown Castle zal eveneens de investment bank, Lehmann Brothers, participeren. Deze combinatie zal zich in de eerste instantie concentreren op de Nederlandse, Belgische en Duitse markt. De diensten zullen worden aangeboden aan mobiele operators, paging operators en TRV in voornoemde landen.

George Banken, Chairman en CEO van Detron, bevestigde "met Crown Castle krijgen wij een zeer ervaren en strategische partner, welke ons een sterke basis zal geven in onze thuismarkten. Bovendien zal deze activiteit een enorme toename van de traditionele Detron-activiteiten op het gebied van telecom services betekenen.

Ted Miller, CEO van Crown Castle, voegt hier nog aan toe: "Na een zeer succesvolle start van Crown Castle in het Verenigd Koninkrijk door de acquisitie van alle antennes voor de BBC, in onze volgend doel om te penetreren op het Europese continent. De kennis van Detron BBC, is ons volgend doel om te penetreren op het Europese continent. De kennis van Detron van de Nederlandse, Belgische en Duitse markt, zal voor ons niet alleen een verzekering zijn voor een succesvolle start maar garandeert ons tevens een effectieve organisatie van het bedrijf".

Lehman Brothers is in deze transactie opgetreden als financieel adviseur voor Detron Sits & Towers.

Profiel Crown Castle

Crown Castle International Corp. is marktleider op het gebied van provider of communication sites and network services en levert een diversiteit aan gerelateerde, infrastructurele en netwerk support services aan mobiele operations en radio en televisie industrie in de USA en het Verenigd Koninkrijk.

Pro forma voor alle reeds gerealiseerde en geprognotiseerde transacties, bezit, operates en managet Crown Castle, internationaal meer dan 7.000 antennes. Meer informatie over Crown Castle International kunt u vinden op website: www.crowncastle.com.