Politiebericht Drenthe

van dinsdag op woensdag
11:23 woensdag 8 september 1999

Martin Panman

Coevorden - hijsinstallatie niet naar beneden
Een 44 jarige inwoner van Almelo reed gistermiddag met een vrachtauto van zijn werkgever over de Van Heutszsingel. De bestuurder was vergeten de hijsinstallatie van zijn vracht auto vlak te leggen. De grijparm stond nog omhoog. Deze raakte een verkeerslicht op de Van Heutszsingel. De paal en het verkeerslicht liepen schade op.

Zuidwolde vrachtauto in de sloot
Op de A28 ter hoogte van Zuidwolde raakte vanmorgen een 44 jarige bestuurder uit België van een vrachtauto van de weg. De man was bezig de kaart te lezen terwijl hij de vrachtauto bestuurde. Het gevolg was dat hij in de berm terechtkwam, dwars door een sloot reed en in een weiland tot stilstand kwam.
De bestuurder is niet gewond.

Hooghalen botsing op kruising
Op de kruising Oude Provincialeweg Smilderweg in Hooghalen gebeurde gistermiddag een aanrijding waarbij de twee bestuurders gewond raakten. Beiden zijn overgebracht naar het Wilhelminaziekenhuis in Assen.
Een 47 jarige man uit Westerbork reed met zijn Oldtimer op de kruising rechtdoor. Een 32 jarige bestuurder uit Smilde wilde linksaf in de richting van Smilde rijden. Beide bestuurders zagen elkaar niet en botsten nagenoeg frontaal op elkaar

A28 spookfietsers
Gisteravond kreeg een 57 jarige bestuurder uit Lopik pech met zijn auto op de A28 ter hoogte van Hooghalen. Omdat hij twee fietsen achter op de auto had staan, fietste hij tegen het verkeer in over de vluchtstrook naar een praatpaal van de ANWB. Omdat hij nogal lang weg bleef, ging zijn partner ook poolshoogte nemen en fietste eveneens over de vluchtstrook tegen het verkeer in. Door tegen het verkeer in te fietsen gaf dat nogal wat schrikreacties bij autobestuurders. Beiden kregen dan ook een proces-verbaal.

Dalen inbreker overlopen
Vannacht is ingebroken in een woning aan de Laveringsveen in Dalen. De bewoners werden wakker van gekraak. Beneden in de keuken, zagen ze de inbrekers lopen, die vervolgens in de richting van de Cassastraat renden. Volgens de bewoners waren de inbrekers twee jongens en een meisje. Bleek dat de achterdeur van de woning opengebroken was. Verder zijn ze niet gekomen, want toen zijn ze overlopen door de bewoners.

Emmen twee overvallen op benzinestations
Gisteravond heeft een man in Emmen tegen 20.15 uur geprobeerd het tankstation aan de Rondweg te overvallen. Toen de pompbediende de overvaller zag komen deed hij snel het tankstation op slot. De pompbediende kende namelijk het gezicht van de overvaller, omdat deze al twee keer eerder een overval had gepleegd.
De verdachte kwam aanrijden op een zwarte Opoe fiets en had blond haar tot op de schouder.

Tegen 21.00 uur kwam vermoedelijk dezelfde overvaller bij een ander tankstation aan de Dordsestraat. Hier kwam hij wel binnen. Hij bedreigde de pompbediende met een steek voorwerp en deed een greep in de kassa. Vervolgens verdween de verdachte.
Hoeveel geld er bij de overval is buit gemaakt is nog niet bekend. De pompbediende, een inwoner uit Sellingen doet vanmorgen aangifte.

Er zijn in korter tijd 6 overvallen allemaal in dezelfde omgeving gebeurd. Drie daarvan waren bij dezelfde benzinepomp en twee keer is de overval niet gelukt.
De politie heeft inmiddels een rechercheteam opgericht bestaande uit vijf rechercheurs.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe