Klachtencommissie AEX-Agrarische Termijnmarkt naar DSI

Datum nieuwsfeit: 08-09-1999
Persbericht Amsterdam Exchanges

08 Sep 1999 99.099 Klachtencomm. AEX-Agr Term.markt naar DSI

Klachtencommissie AEX-Agrarische Termijnmarkt ook naar Dutch Securities Institute

De agrarische Termijnmarkt van Amsterdam Exchanges heeft, in navolging van de afspraken tot overheveling van de klachtencommissie beursbedrijf (persbericht 99.076), ook overeenstemming bereikt om haar Klachtencommissie over te brengen naar het Dutch Securities Institute.

In het kader van de voortschrijdende integratie van de AEX-Agrarische Termijnmarkt in de AEX-Optiebeurs, is stroomlijning van klachtenprocedures de belangrijkste overweging inzake de overheveling.

De overgangsregeling vindt plaats vanaf 1 september t/m 31 oktober 1999. Beleggers die aan criteria voor ontvankelijkheid etc. voldoen kunnen gedurende deze periode klachten tegen deelnemers indienen bij de klachtencommissie DSI. Reeds bij Klachtencommissie AAT aanhangige klachten zullen nog door deze commissie worden afgehandeld. Indien klachten van beleggers die na 1 september worden ingediend gericht zijn tegen partijen die deelnemer zijn bij het DSI, zal aan betreffende belegger worden bericht dat de klacht ook aan de klachtencommissie DSI kan worden voorgelegd. De klachten die na 31 oktober 1999 worden ingediend, zullen allen worden behandeld door de klachtencommissie DSI.