CDA start actie 'Investeren in de volgende generatie'

Datum nieuwsfeit: 08-09-1999

Den Haag, 8 september 1999

CDA start actie 'Met Steenkamp investeren in de volgende generatie'

Deze maand start een financiële actie van het professor Steenkampfonds onder het motto Met Steenkamp investeren in de volgende generatie. Volgend jaar maart hoopt Piet Steenkamp, grondlegger van het CDA en jarenlang Eerste Kamerlid namens het CDA, zijn 75-ste verjaardag te vieren.

Het eerbetoon aan Piet Steenkamp zal de vorm krijgen van een financiële injectie in het scholingswerk dat uitermate belangrijk is voor de toekomst van het CDA. Het Steenkampinstituut is als instituut voor scholing en ontwikkeling verantwoordelijk voor de scholingsactiviteiten. Voor deze activiteiten heeft het Steenkampinstituut financiële middelen nodig. Deze middelen worden voor een belangrijk deel verschaft door het Steenkampfonds dat onder voorzitterschap staat van dr. J.E. (Koos) Andriessen. (oud-minister van Economische Zaken)

De actie kent een aantal fasen. Thans wordt een aantal personen en organisaties gevraagd een substantiële bijdrage te leveren; binnenkort zullen de leden van de Bestuurdersvereniging afzonderlijk worden benaderd.
De actie krijgt haar hoogtepunt als alle leden via het ledenblad Appel van 11 september aanstaande worden gevraagd een bijdrage te leveren aan de actie.

Voor meer informatie: CDA-Partijvoorlichting, telefoon 070-3424814/817