Politiebericht Drenthe

16:13 woensdag 8 september 1999

Martin Panman
06-51 61 16 28

Assen auto uit garage gestolen
Vannacht is ingebroken bij een garagebedrijf aan de Industrieweg in Assen. Een ruit van een schuifpui werd ingegooid, waarna de pui geopend kon worden. Eén nieuwe Subaru Imppreza is gestolen. Twee auto zijn naar buiten gereden en stonden klaar om ook gestolen te worden. Een aantal autos zijn bij het verplaatsen beschadigd. De garagehouder deed aangifte. Hoe groot de schade is is nog niet bekend.

Emmen inbraak autowasstraat
Vannacht is ingebroken in een autowasstraat aan de Rondweg in Emmen. Een roldeur werd opengebroken waardoor de inbreker(s) naar binnen kon(den). Daar zijn twee geldautomaten opengebroken en het geld, een paar tientjes, is er uit gestolen. De eigenaar deed aangifte.

Meppel waarschuwing voor vals geld
Bij een bouwmarkt aan de Blankensteijn in Meppel is vanmorgen een vals bankbiljet van 25 gulden ingewisseld. Het blijkt dat er vaker vals geld ingewisseld wordt.

Klijndijk- Aanrijding auto-bromfietser
Vanmorgen vond een aanrijding plaats tussen een 27-jarige automobilist en een 16-jarige bromfietser. Op de hoofdweg sloeg de automobilist rechtsaf een inrit in en zag een tegemoetkomende bromfietser over het hoofd. Een aanrijding was het gevolg. Er is alleen sprake van materiële schade.

Pesse- oververhit
Vanmiddag stond ter hoogte van Pesse op de A-28 de voorzijde van een auto in brand. Het betrof twee jongemannen, waarvan een vandaag zou gaan trouwen. Het tweetal was op weg naar de bruid.

Emmer-compascuum dierenmishandeling
Vanmorgen is een dode eend gevonden in een vijver aan de Populierenlaan in Emmer-compascuum. Bleek dat de eend was opgehangen. Het had namelijk een snelbinder om zijn nek zitten. Een onderzoek naar dit dierenleed wordt ingesteld.

Papenvoort foutief inhalen getuigen gevraagd..
Een 52 jarige inwoonster van Assen reed vanmiddag omstreeks 12.15 uur met haar auto over Papenvoort in de richting van Borger. Voor haar reed een trekker. Toen zij deze trekker ging inhalen, bleek dat een andere achter haar rijdende auto ook aan het inhalen was. Deze bestuurster, een 28 jarige inwoonster uit Borger moest uitwijken, kwam in de berm terecht en sloeg over de kop. Zij raakte gewond en is overgebracht naar het Wilhelminaziekenhuis in Assen. Omdat de toedracht van deze aanrijding niet geheel duidelijk is, zoekt de politie getuigen van dit ongeval.

Havelte snelheidscontroles
Vanmorgen van 7.15 uur tot 8.20 uur is er op de N37 ter hoogte van de Lokbrug een snelheidscontrole gehouden.
Er zijn 600 autos gecontroleerd. Daarvan reden er 25 te hard. De toegestane snelheid is 80 km/u .

Op de N375 ter hoogte van de afslag Zwolle is van 10.00 uur tot 11.15 uur gecontroleerd. Van de 800 autos reden er 130 te hard. De toegestane snelheid is 50 km/u.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe