Delphi en HP zetten schouders onder ebix.com

Datum nieuwsfeit: 08-09-1999

DELPHI EN HP ZETTEN SCHOUDERS ONDER EBIX.COM

Eerste verzekeringsportaal ter wereld biedt snelle, consistente en betrouwbare e-services dankzij HP WebQoS

Amstelveen, 8 september 1999 - Hewlett-Packard en Delphi Information Systems ondersteunen en promoten samen het eerste verzekeringsportaal ter wereld: ebix.com. Het samengaan van de uitgebreide kennis en ervaring van Delphi op verzekeringsgebied met de e-technologieën van HP vormt voor de verzekeringsbranche een belangrijke springplank naar e-commerce.

Het innovatieve WebQoS van HP biedt ebix.com verbeterde prestaties op e-servicegebied. Daarnaast integreren beide bedrijven de HP Praesidium E-security oplossingen om ebix.com nog veiliger te maken. Tenslotte heeft HP een twee-jarige optie op investeringen in Delphi. De prijs van deze optie is marktconform.

Ebix.com
De nieuwste verticale portalen, waarvan ebix.com er één is, zullen de verzekeringsbranche aanzienlijk veranderen. Ebix.com voldoet aan de vier belangrijkste voorwaarden voor een succesvol portaal: Content, Commerce, Community en Customization (ook bekend als de vier C's). Het is de enige site op Internet die de behoeften samenbrengt van consumenten en professionals op verzekeringsgebied.

Vanaf september vormt ebix.mall een onderdeel van ebix.com. Ebix.mall is een virtuele markt waar consumenten op elk moment van de dag terecht kunnen om hun polisdekking te definiëren of aanbiedingen van verschillende maatschappijen met elkaar te vergelijken.

Ebix.com biedt verzekeringsagenten krachtige, veilige tools, waaronder het onlangs gelanceerde ebix.link. Deze engine voor workflowbeheer wordt momenteel door een aantal toonaangevende agenten in de Verenigde Staten en Mexico uitgeprobeerd. Naar verwachting bespaart deze workflowengine tot 70 procent tijd, energie en kosten bij het verwerken van dagelijkse transacties.

HP Financial Services Business Unit
HP Financial Services Business Unit ontwerpt en bouwt in nauwe samenwerking met belangrijke partners bedrijfstakspecifieke open oplossingen voor banken, verzekeringsmaatschappijen, beveiligingsbedrijven en andere wereldwijde dienstverlenende organisaties op financieel gebied. Tot de cliënten van de Financial Services Business Unit behoren enkele van de grootste, meest winstgevende en meest gerespecteerde instituten ter wereld.

Meer informatie over HP's oplossingen voor financiële dienstverlening is te vinden op www.hp.com/go/fsi.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties