AXA Verzekeringen en Productschap Vis samen aan tafel

Datum nieuwsfeit: 08-09-1999

AXA Verzekeringen en Productschap Vis samen aan tafel

8 september 1999

Vanmiddag, midden in de Nationale Mosselweek, is tijdens een gezamenlijke lunch van AXA Verzekeringen en het Productschap Vis de verrassende nieuwe versie van de spraakmakende 'mosselcommercial' van AXA Verzekeringen gepresenteerd. De titel van de commercial luidt: "AXA Verzekeringen sponsort de Nationale Mosselweek".

In augustus nog deponeerde het Productschap Vis een klacht bij de Reclame Code Commissie over de AXA-commercial en diende een kort geding. Na de stroom van berichtgevingen over deze zaak vonden beide partijen het echter tijd om samen aan tafel (of beter: rond de mosselpan) te gaan zitten. AXA Verzekeringen heeft de laatste, door het Productschap bekritiseerde, scene uit de commercial vervangen door de toevoeging: "AXA Verzekeringen sponsort de Nationale Mosselweek van 6 tot en met 12 september".

De commercial wordt vanaf vandaag tot het einde van de Nationale Mosselweek zeer frequent op een groot aantal Nederlandse zenders uitgezonden. Voorzitter van de Groepsraad van AXA Verzekeringen, Pierre Lefèvre, gaf bij de lancering van de aangepaste commercial aan dat AXA Verzekeringen aan dat AXA Verzekeringen blij is met het resultaat van de gezamenlijke inspanningen omdat het nooit de bedoeling is geweest de mosselsector voor het hoofd te stoten. Namens de mosselsector verwoordde Productschapvoorzitter Dick Langstraat verguld te zijn met het gebaar.