Introductie studiekeuzeschijf 1999/2000 voor Havo en VWO

Datum nieuwsfeit: 09-09-1999

Persbericht

Studiekeuzeschijf 1999/2000 voor Havo en VWO-scholieren officieel geïntroduceerd

Ontwikkeld door WalRas, gesponsord door CMG

Amstelveen, 8 september - Vandaag vindt de officiële introductie plaats van de Studiekeuzeschijf 1999/2000. Een interactieve cd-rom (onder Windows) die middelbare scholieren helpt bij het bepalen van hun studiekeuze. De ontwikkeling van de cd-rom is gesponsord door CMG. De Studiekeuzeschijf wordt gratis via de decanen verspreid in een oplage van 70.000 onder de laatstejaars VWO- en HAVO-leerlingen.

Dr. W.C. Weeda, Directeur Generaal Beroepsonderwijs van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen de cd-rom officieel in ontvangst genomen van Ir. T. Rusting, Chief Executive Officer van CMG plc. De studiekeuzeschijf is vervolgens symbolisch uitgereikt aan een leerling van een ICT-voorhoedeschool, het Sint Maartenscollege uit Voorburg.

De studiekeuzeschijf en de onderliggende Ask&Match zoektechnologie zijn ontwikkeld door WalRas IT & TC. De zoektechnologie maakt het mogelijk in grote hoeveelheden data de best passende studie te vinden. Het bijzondere aan deze zoektechnologie is dat er kan worden gewerkt met zoekcriteria als 'ongeveer', 'een beetje', 'belangrijk' of 'onbelangrijk'. Er worden op de cd-rom ruim 1.300 studies gepresenteerd. Tevens zijn er op de schijf presentaties van universiteiten te vinden, treft de gebruiker informatie over studentensteden aan en kan hij van alles op de cd-rom vinden over wat met studeren te maken heeft. De Studiekeuzeschijf is voorzien van de nodige Internet-links, onder andere van een groot aantal onderwijsinstellingen.

CMG heeft als sponsor dit project mede mogelijk gemaakt vanwege het maatschappelijke en individuele belang van een goede studiekeuze. In een aparte module op de Studieschijf wordt het werken in de ICT-branche en het kiezen van een exacte studie gestimuleerd.

Voor de Studiekeuzeschijf 1999/2000 is minimaal een PC benodigd met Pentium-processor en Windows 95 of 98.

CMG
CMG is een toonaangevende Europese ICT-Services Groep, die zakelijke ICT-diensten levert in de vorm van consultancy, systeemontwikkeling, software-applicaties en informatieverwerking. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit haar Europese bases in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. CMG implementeert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. De Groep is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.

CMG levert kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Een groeiend aantal diensten op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten wordt geleverd waaronder salarisverwerking, personeels-informatiesystemen, beheer van call centers en netwerken. Meer informatie over CMG kunt u vinden op www.cmg.nl.

Voor meer informatie:
CMG Nederland B.V., contactpersoon: Helen Hosman, Corporate Communicatiemanager, Tel: 020 - 503 30 00,
E-mail adres: (Helen.Hosman@cmg.nl), of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon: Robert de Moll, Tel. 023 - 562 82 08, E-mail adres: (robertdm@monogram.nl).

Noot voor redacties