Goedkeuring notering Global Maintech beurs Frankfurt

Goedkeuring notering Global Maintech beurs Frankfurt

Goedkeuring Voor De Notering Van Global Maintech Op De Beurs Van Frankfurt

Notering is een aanvulling op de Europese expansieplannen van MAINTECH

Minneapolis, 8 september - Global MAINTECH Corporation (OTC Bulletin Board: GLBMD) - dat wereldwijd een leidende positie heeft op het gebied van systemen voor datacentra - maakte vandaag bekend dat het de goedkeuring heeft verkregen voor de notering op het derde marktsegment van de beurs van Frankfurt en dat het zal starten met zijn eerste grote relatieprogramma voor Europese beleggers. De aandelen van de onderneming worden vanaf 7 september 1999 verhandeld onder de kenletters 'GOC', met de Duitse aandelencode (Wertpapierkennummer) 907 364. The Geneva Group/TeamWork Kommunikations GmbH was behulpzaam bij het verkrijgen van de notering in Europa en zal aan de onderneming ook haar diensten aanbieden als verzorger van de relaties met de Europese beleggers.

'We zijn erg verheugd dat we onze mogelijkheden en kansen in Europa kunnen uitbreiden, zowel voor wat betreft de productverkoop als voor kapitaaldeelname,' zei David McCaffrey, algemeen directeur ('CEO') van Global MAINTECH. 'Bovendien zijn we erg blij dat we een van de vele Amerikaanse ondernemingen zijn waarvan de aandelen op de Duitse beurs worden genoteerd.'

Deze notering op de beurs van Frankfurt vormt een aanvulling op de groeistrategie van de onderneming. Recent ondertekende de onderneming een overeenkomst met Hitachi Data Systems Corporation over de verkoop van het product 'Virtual Command Center' in heel Europa. De recent overgenomen dochteronderneming Breece Hill Technologies, die DLT magneetbandopslagsystemen ontwerpt, fabriceert en verkoopt, heeft verkoop- en servicepunten in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De onderneming verkoopt vanuit haar Singlepoint Systems, Ltd. kantoor in Londen ook de Event Notification software voor
telefonietoepassingen.

Michael Bardaky, voorzitter ('president') van Geneva/TeamWork gaf als commentaar: 'Global MAINTECH is een rendabele onderneming die uitstekend wordt geleid en beschikt over beproefde 'doorbraaktechnologie', een potentiële markt van verscheidene miljarden dollars, en een klantenbestand met enkele toonaangevende namen uit de Fortune 1000-rangschikking, zoals: AT&T, AOL, GE, IBM, Bank One Services Corp., Bear Sterns, British Aerospace, Burlington Northern Railways, Deluxe, Merrill Lynch & CO. Inc., Siemens, State Farm, Yahoo! en andere. Het is onze bedoeling om de onderneming voor te stellen aan potentiële Europese beleggers en internationale partners die belangstelling hebben voor technologiebedrijven als Global MAINTECH.''

Global MAINTECH heeft een eigen vermogen van 15,5 miljoen Amerikaanse dollar en rapporteerde voor het tweede kwartaal van dit jaar inkomsten van 12,7 miljoen dollar.

:: Over Global MAINTECH Corporation

Global MAINTECH levert systemen (apparatuur- en systeemconsolidatie, systeem- en netwerkbeheer en producten voor gegevensopslag) aan datacentra. Een van de producten is het Virtual Command Center, een hoofdconsole die de mogelijkheid biedt voor gelijktijdige besturing, bediening en bewaking voor mainframes, middelgrote computers, UNIX-systemen, Microsoft Windows NT systemen en netwerken. Het VCC biedt een efficiënte consolidatie van consoles voor de levering van softwarefuncties die door andere ondernemingen uit de sector van de bedrijfsbeheersoftware worden geleverd, en kan in één enkele locatie reageren op berichten, gebeurtenissen en alarmsituaties van een ganse computeronderneming.

De Singlepoint Systems groep van MAINTECH verkoopt systeemdiensten en event-berichtsoftware. De Magnum Technologies groep verkoopt zelf ontwikkelde software voor netwerk- en systeembeheer. De Breece Hill groep verkoopt eigen magneetbandopslag-bibliotheken voor massale opslag in datacentra..

:: Over The Geneva Group/TeamWork

The Geneva Group, Inc and TeamWork Kommunications Gmbh is een Amerikaans-Duitse onderneming die zich toelegt op investeringsbankieren en de relatie met beleggers (IR - 'investor relations'). Ze biedt haar klanten een brede waaier van financiële diensten en IR-strategieën, maar uitsluitend in Europa. Met kantoren in Miami (Florida, V.S.) en Hamburg (Duitsland), implementeert The Geneva Group mondiale strategieën, ondersteunende activiteiten en op maat van de klant toegesneden IR-programma's om recent genoteerde ondernemingen hetzelfde ondernemingsimago en ondersteuning te bieden als waarover zij kunnen beschikken in de Verenigde Staten.

Contactpersonen:

Liviakis Financial Communications, Inc. voor Global MAINTECH Corporation, Wayne Thomsen (VP Media/Communications); of met David McCaffrey, (CEO) via e-mail: (wtf@lfcnet.com), of tel.: +1 916-448-6084; of James Geiser, (financieel directeur, secretaris) +1 612-944-0400; of via het Web: www.globalmt.com

The Geneva Group/TeamWork The Geneva Group/TeamWork Michael K. Bardaky, President European Office: +1 305-377-0032 Sven Joesting, Managing Director (geneva@webcom.com) www.genevacom.com

Toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht gebeuren in het kader van de 'safe harbor' ('vluchthaven') bepalingen van de Amerikaanse 'Private Securities Litigation Reform Act' van 1995. De beleggers worden gewaarschuwd dat dergelijke toekomstgerichte verklaringen gepaard gaan met risico.s en onzekerheden, onder meer in verband met het bestendige gebruik van de diensten van de onderneming en de voortdurende beschikbaarheid van arbeidskrachten.

Contactpersonen: Wayne Thomsen, VP Media/Communications bij Liviakis Financial Communications, Inc., tel.: +1 916-448-6084, of via e-mail: (wtf@lfcnet.com), voor Global MAINTECH Corporation; of David McCaffrey, algemeen directeur('CEO'), of James Geiser, financieel directeur ('CFO') en secretaris van Global MAINTECH Corporation, tel.: +1 612-944-0400; of Michael K. Bardaky, voorzitter (President) van de The Geneva Group/ TeamWork, tel.: +1 305-377-0032, of via e-mail: (geneva@webcom.com) Website: www.globalmt.com/ (GLBMD)

09 sep 99 16:53