Politiebericht Drenthe

Datum nieuwsfeit: 09-09-1999

Persberichten

Berichten van donderdagmorgen tot donderdagmiddag 14:27 donderdag 9 september 1999

Dirk Neef, 06 - 51 55 79 50

Aanhangwagen op de kant, bestuurder onder invloed

DALEN. Op de Rijksweg N 34 bij Dalen kwam donderdagmorgen een aanhangwagen op de kant te liggen. De aanhangwagen werd getrokken door een bestelauto die werd bestuurd door een 58 jr. man uit Emmen. Op een bepaald moment raakte de aanhangwagen door onbekende oorzaak aan het slingeren. De bestuurder kon zijn auto niet meer onder controle houden en kwam met de combinatie in de berm tot stilstand. De aanhangwagen bleef achter de auto zitten doch kwam wel op de kant te liggen. De bestuurder had gedronken en werd aangehouden. Op het politiebureau bleek een alcoholgehalte van ongeveer 0,8 promille.

Fietser gewond

HOOGEVEEN. Bij een verkeersongeval op de kruising van de Stephensonstraat met de Weg om de Oost in Hoogeveen raakte donderdagmorgen een 48 jr. fietser uit Noordscheschut gewond. De man reed op het fietspad naast de Weg om de Oost. Op de kruising verleende een bestelauto met aanhanger, bestuurd door een 43 jr. man uit Nieuweroord geen voorrang aan de fietser. Door de aanrijding raakte de fietser lichtgewond en werd per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.

Inbraak school

ASSEN. Bij een inbraak in een gebouw van het Noorderpoort College aan de Platolaan in Assen, werden in de nacht van woensdag op donderdag twee computers gestolen. Men kwam binnen dor een raam te vernielen.

Zakkenrollers in Meppel

MEPPEL. In een winkel aan de Hoofdstraat in Meppel werd donderdagmorgen de portemonnee van een 42 jr. vrouw uit Hasselt gestolen. In de portemonnee zaten o.a. een bankpasje en ongeveer f. 200,- aan geld.

Zenders uit de lucht gehaald

EMMER-COMPASCUUM / KLAZIENAVEEN. Donderdagmorgen werden aan het kanaal A Noordzijde in Emmer-Compascuum en de Zwichtstraat in Klazienaveen door de politie samen met de Rijksdienst voor de Radiocommunicatie twee zenders uit de lucht gehaald.
De zenders werden gepeild. Ze zonden uit op de FM-band.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe