Politiebericht Drenthe

Datum nieuwsfeit: 10-09-1999

Persberichten

Persberichten vrijdag 10 september 1999 tot 8.00 uur 09:27 vrijdag 10 september 1999

Ernest Zinsmeyer 0592 383017 / 0622 662875

MEPPEL
Doorrijden na ongeval
Donderdagavond omstreeks 23.00 uur kreeg de politie een melding van een aanrijding op de Woldstraat. Daar zou een auto tegen een paal zijn gereden. Ter plekke bleek dat een auto tegen een bedieningspaal van het verkeerslicht op de Burgemeester Knopperslaan was gereden. De veroorzaker was doorgereden. Na een zoektocht werd in de omgeving een beschadigde auto aangetroffen. De vorm van de paal zat in de voorkant van deze auto. De eigenaar, een 72-jarige man uit Meppel, lag thuis te slapen op de bank. Hij verkeerde onder invloed van alcohol. Hij is aangehouden en vervolgens is van hem een bloedproef afgenomen. Zijn rijbewijs is ingevorderd

HOOGEVEEN
Automobilist onder invloed
Donderdagnacht omstreeks 0.30 uur reed een 56-jarige man uit Wilsum met zijn personenauto over de A37. Hij verkeerde onder invloed van alcohol. Bij de ademtest scoorde hij 680, ongeveer 1,57 promille. Zijn rijbewijs is ingevorderd, en de man kreeg een snelrechtdagvaarding uitgereikt.

EXLOO
Diefstal auto
Donderdagavond omstreeks 22.30 uur merkte een 54-jarige man uit Valthe, dat zijn auto was gestolen. Hij was aan het sporten in de sporthal aan de Hoofdstraat in Exloo. Bij terugkomst in de kleedkamer merkte hij dat zijn autosleutels uit zijn broekzak waren verdwenen. Toen hij buiten ging kijken zag hij dat de auto, een witte Toyota Starlet, ook weg was.

ASSEN
Auto op bakstenen
Een 34-jarige Assenaar zag donderdagavond omstreeks middernacht zijn auto, een rode Kadett, geparkeerd staan op bakstenen. Alle vier de wielen waren gestolen. De auto stond nog op dezelfde plek, aan de Maasstraat, waar hij de auto een uur eerder had geparkeerd.

BOVENSMILDE
Woninginbraak
Donderdagavond omstreeks 21.30 is ingebroken in een woning aan de Hoofdweg. Om binnen te komen werd een raam geforceerd. Een sensor van de buitenverlichting bleek te zijn doorgeknipt. De 55-jarige bewoner mist een geldbedrag.

HOOGEVEEN
Winkeldiefstal
Donderdagmiddag tegen 15.00 uur werd een 24-jarige man uit Hoogeveen betrapt op de diefstal van 4 pakjes sigaretten. Dat gebeurde in een winkel in de Tamboerpassage. De man kreeg een snelrechtdagvaarding.

EMMEN
Klant pinautomaat overvallen
Donderdagavond omstreeks 22.45 uur is een 24-jarige Emmenaar bij de pinautomaat van de ABN\AMRO aan de Statenweg overvallen. Nadat hij geld had gepind werd hij van achteren vastgegrepen en werd hem een mes op de keel gezet. De overvaller dwong hem zijn geld, een biljet van F 100.- af te geven. Daarna maakte hij zich uit de voeten. De dader is een blanke man van ongeveer 27 jaar, met rossig of blond haar. Hij heeft een slank postuur en is ongeveer 1.87 m. Hij droeg een vaal spijkerjack en een lichte spijkerbroek.

NIEUW BUINEN
Inbraak bedrijf
Donderdagnacht is ingebroken bij een bedrijf aan de Industrieweg. Om binnen te kunnen komen is een ruit in de roldeur vernield. Uit het bedrijf zijn twee motorzagen, een decoupeerzaag en een printer gestolen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe