Kaasboerinnetje krijgt honderdduizendste domeinnaam

Datum nieuwsfeit: 10-09-1999

Webhost Registreren.nl wint de race

Kaasboerinnetje krijgt honderdduizendste domeinnaam

HAARLEM, 10 september 1999 - Het Kaasboerinnetje is sinds gisteren de trotse eigenares van de honderdduizendste Nederlandse domeinnaam: www.hetkaasboerinnetje.nl.

Al geruime tijd liep bij veel providers in Nederland de spanning op. Wie zou de fel begeerde 100.000e domeinnaam vastleggen? De eer viel toe aan www.Registreren.nl. "Het gaat nu heel hard mnet domeinnamen", zegt Cornelis Parlevliet, de jonge directeur van Cor-E-Business, "ik verwacht dat we binnen de kortste tijd voor de 200.000e domeinnaam gaan."

Ondernemers beginnen massaal de noodzaak in te zien van een eigen naam op het Internet, al is het maar om de naam te beschermen tegen gebruik door derden. Om die reden leggen ondernemers nu al hun bedrijfsnamen of productnamen vast voor hun toekomstige e-commerce activiteiten.

Voor ondernemers die te laat zijn met het registreren van hun domeinnaam is er nog steeds hoop. Er komen steeds meer bedrijven die sub-domeinnamen beschikbaar stellen. Registreren.nl biedt subdomeinen onder de namen verkopen.nl en inkopen.nl. Ondernemers kunnen daar hun product- of bedrijfsnaam vóór plaatsen, bijvoorbeeld: hardware.verkopen.nl

Het voordeel is dat bedrijven die gebruik maken van deze aanbieding, toch kunnen beschikken over een mooie en makkelijk te onthouden domeinnaam. Registreren.nl biedt de subdomeinen gratis aan aan bedrijven die met haar een contract voor webhosting hebben afgesloten.

Het fenomeen van gratis subdomeinnamen is over komen waaien uit Amerika. Www.web.com is een voorbeeld. Gebruikers van zulke subdomeinnamen in Amerika moeten echter toestaan dat hun site gebruikt wordt voor reclamedoeleinden van de webhost. "In Nederland is dat nu nog niet het geval", aldus Parlevliet.

Voor de redactie:

Meer informatie over de gratis domeinnamen-actie is te vinden op www.Registreren.nl.

Cor-E-Business
www.Registreren.nl