AdAnalyse maakt bannercampagnes transparant

Datum nieuwsfeit: 10-09-1999

Rotterdam, 10 september 1999

Alex Stil van AdValue: "Clicks alleen zeggen niks" Europees online mediabureau maakt bannercampagnes transparant

Onafhankelijk mediabureau AdValue start vandaag met AdAnalyse, een zelf ontwikkeld systeem dat het mogelijk maakt te meten wat banners - advertenties op Internetpagina's - werkelijk opleveren. Tot voor kort werd de effectiviteit van banners, die de surfer naar de site van de adverteerder leiden, gemeten aan de hand van hoeveel mensen de reclameboodschap zien of aanklikken. AdValue gaat een stap verder door de handelingen van de surfer die op de banner klikt te analyseren. Dit gebeurt in samenwerking met de opdrachtgever. Hierdoor is het mogelijk te berekenen wat de kosten per registratie of transactie van een online reclamecampagne zijn.

"Er heerst nog veel onduidelijkheid over adverteren op Internet. Met ons nieuwe evaluatiesysteem AdAnalyse willen we in het belang van de adverteerders de markt transparanter maken", aldus Alex Stil, een van de oprichters van AdValue. De nieuwe rapportagemethode is geschikt voor tal van commerciële websites. Meer dan om het genereren van bezoekers, gaat het hier om de handelingen na de click. Een voorbeeld: binnenkort start AdValue een campagne voor Pink Elephant om nieuwe IT'ers te werven. Voorheen volstonden metingen met het aantal keer dat de banner werd gezien of het aantal keer dat bezoekers erop klikten. AdAnalyse laat echter zien welke site en welke banner voor Pink Elephant daadwerkelijk de meeste sollicitanten oplevert. Het is zelfs mogelijk te zien van welke site veel starters of juist ervaren IT'ers komen. AdValue kan direct de intensiteit van een banner verhogen, waardoor 100% gericht adverteren dichterbij komt.

Online mediabureau AdValue verzorgt voor adverteerders de planning en plaatsing van advertentiecampagnes op Internet. Doelstelling is zo efficiënt mogelijk gebruik te maken van de mogelijkheden die Internet als reclamemedium biedt. Met behulp van speciaal ontwikkelde software is doelgroepgericht adverteren met een meetbaar resultaat gegarandeerd. AdValue heeft tevens een database ontwikkeld (AdBase) met gegevens van alle Nederlandse websites (tarieven, posities, bezoekersaantallen, etc.) waar geadverteerd kan worden. Dit bestand zal het komende jaar worden uitgebreid met verschillende landen in Europa. Alex Stil en Sebastiaan Moesman zijn de oprichters van AdValue; beiden hebben jarenlange ervaring in de Internet/reclamebranche. Klanten van AdValue zijn o.a. Bruna, VSB, Pink Elephant, Monsterboard.nl, Macintosh Retail Group en Achmea.

Voor meer informatie:

Alex Stil