FNV Bondgenoten: Oce loopt te hard van stapel

Datum nieuwsfeit: 10-09-1999

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: Oce loopt te hard van stapel

FNV Bondgenoten reageert terughoudend op het nieuws van kopieerfabrikant Océ. Het bedrijf geeft aan dat er waarschijnlijk 200 arbeidsplaatsen in Venlo moeten verdwijnen om tot een kostenreductie te komen. Bestuurder Sjaak Klinkenberg van FNV Bondgenoten: 'Océ geeft aan dat de volume van de verkoop zich stabiliseert terwijl de prijzen dalen. Waarschijnlijk is dat wel waar. Ik wil alleen wel dat er gelegenheid is om die problemen te onderzoeken en of er dus wel arbeidsplaatsen moeten verdwijnen. Het bedrijf loopt wat hard van stapel. De OR heeft bijvoorbeeld nog geen gelegenheid gehad om advies te geven en die tijd moet er wel komen. Océ heeft enorme haast, ze willen aanstaande maandag alles al aftimmeren. Wij vinden dat dat niet kan. Ik wil eerst zeker weten of dit allemaal nodig is'.

Voor de vestiging in Den Bosch geldt dat er op korte termijn een plan van aanpak op tafel wordt gelegd. Ook daar zullen waarschijnlijk veranderingen plaatsvinden. In Nederland werken zo'n 4.000 mensen bij Océ.

Voor meer informatie:
Sjaak Klinkenberg, FNV Bondgenoten: 06-22528668 Inge Freriksen: voorlichting: 030-2738257 of 06-51405811

10 sep 99 16:03