Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 12-09-1999

Zondag 12 September

BEJAARDE VROUW MISLEID (Drunen)

Zaterdagmiddag is een 84-jarige vrouw in haar woning aan de Schoolstraat in Drunen misleid door een ca. 50-jarige man die zich uitgaf als verwarmingsmonteur die een lekkage kwam onderzoeken. De man liet de vrouw steeds in de keuken een warme kraan aandraaien en haalde ondertussen Fl. 300,= uit haar slaapkamer weg. De vrouw ontdekte e.e.a. pas nadat de man verdwenen was.

AUTO SPONTAAN IN BRAND (Vlijmen)

Van zaterdag op zondag is de auto van een 28-jarige man uit Vlijmen op de J. Van Ruijs- daelstraat in zijn woonplaats spontaan in brand gevlogen. De man zag tijdens het rijden de vlammen onder zijn motorkap vandaan komen en bracht zijn voertuig tot stilstand. De brandweer bluste de brand.

NA INBRAAK AUTO GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Van zaterdag op zondag is ingebroken in een woning aan de Tweede Slagen in 's-Hertogenbosch. Met in de woning gestolen autosleutels is de rode Renault Clio met het kenteken RD-NG-97 van de bewoner ontvreemd. Verder is voor zover nu kon worden nagegaan een videorecorder ontvreemd.

ALCOHOL IN HET VERKEER ('s-Hertogenbosch)

Van zaterdag op zondag is op de Hekellaan in 's-Hertogenbosch een 34-jarige Bosschenaar betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. De man negeerde een stopteken en reed het woonwagenkamp aan de Bossche Pad op. Daar is hij aangehouden en met een rijverbod en proces-verbaal heengezonden.

GEBROKEN KAAK ('s-Hertogenbosch)

Zaterdagmiddag is op de Pelssingel in 's-Hertogenbosch een 18-jarige Hinthammer zodanig geslagen door een 24-jarige Bosschenaar, dat hij een gebroken kaak heeft opgelopen. De verdachte was aan het verhuizen en sloeg het op een bromfiets passerende slachtoffer tegen zijn kaak. De verdachte meldde zich later op verzoek van de politie op het bureau en bekende te hebben geslagen. Hij zou tot zijn daad zijn gekomen omdat het slachtoffertje zich de laatste weken nogal "pesterig"had gedragen tegen hem en zijn vriendin. Het slachtoffer is aan zijn verwondingen geopereerd in het Grootziekengasthuis.

DRIEJARIG MEISJE VERDWAALD (Oudheusden)

Zaterdagmiddag troffen surveillerende agenten aan de Jacob van Ruijsdaelstraat in Oudheusden een 3-jarig huilend meisje aan die haar moeder kwijt was. De agenten namen het meisje mee in de dienstauto en zagen op een gegeven moment de moeder lopen. Zij was naarstig op zoek naar haar dochter die er in een onbespied moment tussenuit was gepiept. Beide werden weer verenigd.

MAN AANGEHOUDEN VOOR VEROORZAKEN GELUIDSOVERLAST EN BELEDIGING AGENTEN

('s-Hertogenbosch) Van vrijdag op zaterdag is in zijn woning aan de Haverdonklaan in 's-Hertogenbosch een 31-jarige man aangehouden wegens belediging van agenten. De politie was terplaatse omdat de man enorme geluidsoverlast voor omwonenden veroorzaakte. Op een gegeven moment schold hij de agenten uit voor kankermongolen en teringzakken. Op het bureau gedroeg de man zich zeer recalcitrant. Hij is ingesloten.

GESTRIPTE AUTO IN BRAND GESTOKEN (Vlijmen)

Vrijdagavond is op de Moerputtenweg in Vlijmen een brandende Mercedes aangetroffen. De auto bleek van een aantal onderdelen te zijn ontdaan. De auto is na te zijn geblust met een takelwagen afgevoerd.

WINKELDIEF BEDREIGT WINKELPERSONEEL ('s-Hertogenbosch)

Vrijdagavond heeft een winkeldief bij een supermarkt aan het Kapelaan Koopmansplein in 's-Hertogenbosch, na te zijn betrapt, een paar personeelsleden gedreigd neer te steken. De man probeerde in de mouw van een winterjack pakken zeeppoeder mee te nemen. Een personeelslid wist de gestolen goederen van de dader af te pakken. Op het moment dat hij samen met een collega de man wilde aanhouden, dreigde de verdachte met een mes te zullen steken en nam de benen.

TASJESROVER OP HETERDAAD AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Vrijdagmiddag is een 22-jarige Bosschenaar in een Cultureel Centrum aan de Helftheuvelpassage op heterdaad aangehouden als verdacht van diefstal van een tas. De man roofde de tas van een 52-jarige Bossche, die de tas net op het parkeerterrein bij het winkelcentrum in de auto had gezet. Op roepen van de vrouw reed een getuige met een auto de wegfietsende dader klem. Deze kwam ten val en vluchtte te voet verder. Op aanwijzing van getuigen trof de politie de man aan in een materialenhok van een cultureel centrum terplaatse. De man bekende hevig zwetend direct de tasjesroof. De tas is in de nabijheid in de struiken aangetroffen. De verdachte is inverzekering gesteld.

SCHOONMAKER STEELT GELD EN TELEFOONKAARTEN ('s-Hertogenbosch)

Zaterdagmorgen heeft de bedrijfsrecherche van een postkantoor aan de Kerkstraat in 's-Hertogenbosch een 19-jarige schoonmaker uit 's-Hertogenbosch op heterdaad aangehouden wegens diefstal van een paar telefoonmelders en van geld en telefoonkaarten uit een kassa. De schoonmaker is overgedragen aan de politie. Hij is voor nader onderzoek ingesloten.