Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Landelijke wervingscampagne politie van start

Datum nieuwsfeit: 13-09-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

Landelijke wervingscampagne politie van start

8 september 1999
Op 13 september start voor de politie een nieuwe landelijke wervingscampagne. Het publiek wordt via spotjes op televisie, radio, in de bioscopen en via de bladen aangesproken met de slogan waar jij voor staat, is nodig op straat en met statements zoals: dus het interesseert jou wel hoe je eigen wijk eruit ziet, dus jij hoeft s morgens niet te weten, wat je s middags doet of dus jij wilt dat je oma veilig over straat kan.
Hiermee wordt aangegeven dat je voor een baan bij de politie een zekere gedrevenheid, maatschappelijke betrokkenheid en een portie lef moet hebben.
De werkgever
De landelijke campagne ondersteunt de korpsen in hun wervingsactiviteiten en profileert de Nederlandse politie als werkgever. De komende drie jaar zijn zon 2000 nieuwe mensen per jaar welkom bij de 26 korpsen. In alle korpsen zijn op dit moment vacatures.
Nieuw personeel werven is nodig omdat in het regeerakkoord is afgesproken de politiesterkte uit te breiden met 3.400 ftes. Daarnaast ontstaan er vacatures door onder andere de uitstroom van personeel, de invoering van de 36-urige werkweek en het werken in deeltijd. Tussen nu en 2010 zal maar liefst eenderde van het huidige aantal personeel de politie verlaten.
De campagne
De looptijd van de eerste fase van de campagne, die gericht is op jongeren loopt tot en met december. In het vervolgtraject zal daarnaast de aandacht meer worden gericht op andere doelgroepen zoals herintreders en allochtonen.
De campagne bestaat uit zes verschillende televisiespotjes die vanaf 13 september in de reclameblokken (op vooral de commerciële zenders) zijn te zien, daarnaast worden vanaf 23 september spots uitgezonden in de bioscoop. Op de radiozenders die zich specifiek richten op jongeren zijn ook vanaf 13 september zes verschillende spotjes te horen.
Verder wordt er geadverteerd in diverse bladen, zijn er freecards beschikbaar, is er een informatiefolder gemaakt en zijn de uitingen te zien op www.politie.nl, de internetsite van de politie.
De campagne is ontwikkeld door Noordervliet&Winninghoff/Leo Burnett.
In de nu te starten campagne zijn de drijfveren en motivaties van jongeren het uitgangspunt. In de uitingen zijn jongeren te zien die ergens voor staan. Jongeren die actief zijn en doelgericht te werk gaan. Mensen dus die goed bij de politie terecht kunnen. Aangegeven wordt dat de politie de enige werkgever - geüniformeerd of niet - is die een combinatie biedt van spanning, uitdaging, afwisseling en verantwoordelijkheid gekoppeld aan daadwerkelijke sociale en maatschappelijke betekenis.
Het is een vak om trots op te zijn en waarin je kunt laten zien waarvoor je staat.
Project Personeelsvoorziening Politie
In het najaar van 1998 heeft minister Peper van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties besloten tot het Project
Personeelsvoorziening Politie (PPP). Dit project heeft als doel de personeelsvoorziening van de politie zowel in kwantitatieve als in kwalitatieve zin veilig te stellen. Het PPP wordt uitgevoerd in samenwerking met de korpsen, het Landelijk Selectie en Opleidingscentrum Politie en het Nederlands Politie Instituut. Het project ondersteunt de 26 korpsen in hun activiteiten om nieuwe mensen te werven. Zij concentreert zich daarbij op het naar buiten brengen van één duidelijk gezicht van de Nederlandse politie om bij de doelgroepen een het imago te verbeteren. In maart van dit jaar is als onderdeel van dit project al de Banenlijn Politie (0800-6096) geopend. Met de Banenlijn Politie worden de wervingsinspanningen van alle korpsen ondersteund. Inmiddels hebben ruim 55.000 mensen op het gratis nummer informatie opgevraagd. Meer dan 8000 mensen voldoen aan de aanstellingseisen en zijn doorverwezen naar de korpsen.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie