Mobiliteitscentrum voor FNV'ers

Datum nieuwsfeit: 13-09-1999
Persbericht FNV

Mobiliteitscentrum voor FNV'ers

De FNV werkgeversvereniging start binnenkort voor al haar aangesloten organisaties een mobiliteitscentrum. De eerste taak van project-manager Henny Siwabessy wordt de opzet van een vacaturebank.

In het verleden is gebleken dat voor de eigen werknemers van FNV en bonden nog geen sprake is van effectieve loopbaanbegeleiding. Een vacaturebank maakt de mogelijkheid groter binnen de vakbeweging door te stromen naar andere banen. Volgens Siwabesssy is dat niet alleen van belang voor werknemers. Ook de vakbeweging zelf zal er uiteindelijk beter in slagen talent aan zich te binden.

In tweede aanleg zal het mobiliteitscentrum steun verlenen aan de werkgevers, als het gaat om ondersteuning bij loopbaangesprekken, coaching en assesment. De vakcentrale en de aangesloten bonden hebben in totaal 2800 medewerkers.
13 september 1999