Politiebericht Eindhoven

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 09/13/99

Persbericht 13 september 1999/

Berichten uit Eindhoven

Eindhoven: Man probeert in te breken
Maandagmorgen om 0.10 uur is op de Uniastate een 44-jarige man, zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De bewoners van een woning aan die straat waren wakker geworden van inbraakgeluiden. Zij zagen de man in de voortuin bezig bij de schuurdeur. Zij waarschuwden de politie, die de man nog in de tuin aantrof. Bij het slot van de schuurdeur was het hout weggestoken. De verdachte is ingesloten.

Eindhoven: Twee verdachten autodiefstal aangehouden Op de Onze Lieve Vrouwestraat zijn maandag om 0.30 uur twee mannen van 27 en 33 jaar oud, beiden zonder vaste woon- of verblijfplaats, aangehouden. Bewakingspersoneel van de TUE had de twee mannen bij een auto op De Zaale gezien. Deze auto, een Opel Kadett, had een doorverbinding en was gestolen in Gemert. De twee mannen zijn voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Onder invloed

- Op de Insulindelaan is maandag om 1.05 uur een 62-jarige automobilist aangehouden. De man reed slingerend over de weg. Hij bleek gedronken te hebben. De ademanalyse gaf een promillage van 1,55 aan. Zijn rijbewijs had hij al eerder in moeten leveren vanwege het rijden onder invloed. Hij had een ontzegging van de rijbevoegdheid tot november van dit jaar. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.
- Om 2.30 uur is op de Fellenoord een 27-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man had gedronken. Hij wilde niet meewerken aan een ademanalyse. Zijn rijbewijs wordt ingenomen en er wordt proces-verbaal opgemaakt. Toen de man werd weggestuurd gooide hij een ruit van de toegangsdeur van het politiebureau in. Hij werd voor de tweede keer aangehouden, nu voor vernieling. Hij is ingesloten.

Eindhoven: Twee mannen na bedreiging aangehouden Op de Lassusstraat zijn maandag om 4.50 uur twee Eindhovenaren van 26 en 19 jaar oud aangehouden. Zij hadden eerder in de nacht telefonisch de ex-vriendin van de 26-jarige verdachte bedreigd. Rond 4.45 uur waren zij naar de woning gekomen. Zij konden aangehouden worden. In de auto lag een wapenstok. Deze is ingenomen. De twee verdachten zijn voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Auto gestolen
Vanaf de Oirschotsedijk is van zaterdag op zondag een rode Renault Twingo met het kenteken JB-SL-13 gestolen.

Eindhoven: Autogordelcontroles

- Op de Luchthavenweg is zondagmiddag tussen 15.30 en 16.30 uur een autogordelcontrole gehouden. Er werden 55 bestuurders gecontroleerd. 5 bestuurder droegen de gordel niet en kregen een proces-verbaal.
- Maandagmorgen tussen 8.00 en 9.00 uur controleerde de politie op de Kastanjelaan. Van de 30 gecontroleerde bestuurders gebruikten er 10 de gordel niet. Zij gingen op de bon.