Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

06-09-1999 tot 13-09-1999
10-09-1999

Katwijk

Schrikbarend veel tweewielers onbeheerd op straat De politie van het district Duin- en Bollenstreek Zuid constateert dat er door geheel Katwijk in de straten schrikbarend veel fietsen en scooters buiten staan. De voertuigen, welke vaak nog in zeer goede staat zijn, zijn weliswaar op slot gedraaid, maar staan verder onbeheerd. OM het slechtwillende mensen niet te gemakkelijk te maken, raadt de politie de eigenaars aan de tweewielers aan een paal of hek vast te zetten.

Sassenheim

Diefstal uit woningen
Op vrijdag 10 september is in een woning aan de Lansiershof een handtas met vijf cheques en een portemonnee met pasjes buitgemaakt. De insluiper verschafte zich toegang tot de woning door gaatjes te boren in de tuindeur en in het keukenraam. De 51-jarige bewoner zag die nacht twee mannen met een donker uiterlijk op het voetpad achter in zijn woning. De inbraak werd 's morgens ontdekt. In een woning aan de Westerhof werd in dezelfde nacht eveneens door het boren van een gaatje in een raam ingebroken. Weggenomen werd een lab top, en een mobiele telefoon.

11-09-1999 tot 13-09-1999

Rijnsburg

Verkeersongeval
Drie inzittenden van een bestelauto, 28, 30 en 32 jaar oud, allen afkomstig uit Leiderdorp zijn voor onderzoek naar een ziekenhuis vervoerd nadat de auto waarin zij zaten in een sloot langs de Vinkenweg terecht was gekomen. De bestuurder, de 28 jarige man, verloor de macht over het voertuig bij een wegversmalling raakte een ijzeren paal waarna het voertuig onbestuurbaar werd. Het ongeval gebeurde zaterdagmiddag omstreeks 16.30 uur.

Warmond

Inbraken
In een woning aan de Dorpsstraat werd zaterdagnacht ingebroken na het forceren van een bovenlicht. Er werden verschillende goederen weggenomen en een sleutelbos. Met de sleutels werd een bestelauto van het merk Hyundai donkergroen van kleur weggenomen. Op de Herenweg werd in dezelfde nacht van uit een bedrijf een kluis weggenomen nadat een de deur van een kantoor werd geforceerd. Gezien het gewicht van de kluis houdt de politie er rekening mee dat de inbraak door meerdere personen is gepleegd en dat er gebruik gemaakt is van een bedrijfsauto.

Parkeerexcessen
Tijdens de zgn. Schippertjesdagen heeft de politie 42 personenauto's bekeurd i.v.m. foutparkeren.

Zeilboot omgeslagen
Zaterdagmiddag iets voor 16.00 uur kreeg de politie de melding dat op de Braassemermeer een omgeslagen zeilboot dreef. Op dat moment was onbekend of de opvarenden zich hadden weten te redden. Er werd een zoekactie begonnen, deels op het water, deels door telefonisch bij een aantal jachthavens navraag te doen. Zo bleek uiteindelijk dat de 46-jarige Wassenaarse schipper zich had gemeld bij een haven bij de Noorderhem. Daar waren hij en zijn vrouw door een motorboot naartoe gebracht. Beiden waren ongedeerd. Om 17.45 uur kon de zoekactie worden gestaakt.

Oegstgeest

Inbraak
In een woning aan de Warmonderweg werd ingebroken na het forceren van een raam. Diverse goederen werden weggenomen.

Auto's in brand
Kort na middernacht heeft de brandweer zondagmorgen tot twee maal toe een brand in een personenauto geblust Om 00.35 uur stond een p.auto in brand op het Arthur Scheldepad. Om 01.00 uur stond een auto in brand op de Frans Halslaan. De politie stelt een onderzoek in naar mogelijke brandstichting.

Laatst bijgewerkt op 13-09-1999 - © 1999 H.T. Zielstra.