Cisco introduceert oplossing voor Total Service Management

Datum nieuwsfeit: 13-09-1999

Cisco Systems introduceert oplossing voor Total Service Management

Nieuwe Service Level Management-suite voor CiscoWorks2000-familie; Cisco en Inverse demonstreren tijdens Networld+Interop eerste, op XML gebaseerde geïntegreerde Service Management-omgeving

Amsterdam, 13 september 1999 - Cisco Systems heeft aan haar CiscoWorks2000-productfamilie een nieuwe Service Level Management-suite toegevoegd. Daarnaast werkt Cisco aan een uitbreiding van haar 'partner-based ecosystem' met leveranciers van service managementsoftware. Dit verschaft Cisco-partners een nieuwe gemeenschappelijk bruikbare interface voor netwerkbeheer waarmee ze hun oplossingen functioneel verder kunnen verrijken.

De nieuwe Service Level Management-suite maakt gebruik van open, op XML gebaseerde managementinterfaces waarmee partners een complete, multi-vendor, end-to-end service managementomgeving kunnen ontwikkelen. Deze oplossing omvat:

* Cisco IOS Technologies: de Service Assurance Agent (SA Agent) vormt de basistechnologie voor netwerkgerichte metingen van serviceniveaus. Dit is een uitbreiding van de mogelijkheden van Response Time Reporting (RTR), dat deel uitmaakt van Cisco IOS versie 11.2, met aanvullende mogelijkheden voor het meten van web-, spraak- en data-services.

* Open Standards Interfaces: voor de controle en het beheer van netwerk-serviceniveaus maakt de CiscoWorks2000 Service Level Management-suite gebruik van de SA Agent. Dit resulteert in zakelijk georiënteerde rapporten voor IT-managers over New World-services die worden geleverd door service providers. Het betreft hier de eerste service-managementapplicatie die open, op XML gebaseerde interfaces biedt waarmee partners hun applicaties kunnen uitbreiden met serviceniveau managementgegevens van Cisco. Hierbij wordt gebruik gemaakt van Internet-technologie.

* Cisco Management Connection Service Management Program: dit programma vormt een uitbreiding van het bestaande Management Intranet-model. Organisaties kunnen hiermee de meest effectieve applicaties kiezen en een flexibele managementoplossing bouwen waarbij op nauw geïntegreerde wijze van de diensten van verschillende Cisco-partners gebruik kan worden gemaakt. Deze partners leveren oplossingen op basis van de
servicemanagement-technologie van Cisco en open, op XML gebaseerde interfaces. Organisaties kunnen hierdoor voor het eerst duidelijk een probleem markeren wanneer zij service level agreements beheren vanuit een end-to-end perspectief, ongeacht of dit nu plaatsvindt op de server, de client of de netwerk-infrastructuur.

Beschikbaarheid en prijzen
De CiscoWorks2000 Service Management Solutions zal in het eerste kwartaal van 2000 beschikbaar komen. De prijs van deze oplossing zal circa $15.000 bedragen.

Over Cisco Systems
Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 17.000 werknemers en realiseerde in boekjaar 1999 een totale omzet van 12,15 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op www.cisco.com of www.cisco.nl.

Voor meer informatie:
Cisco Systems, Paul Straathof, marketing manager, telefoonnummer: 020 - 342 30 00,
Cisco Systems, Karin van Geelen, public relations, telefoonnummer 020 - 342 34 12,
e-mail (kgeelen@cisco.com),
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Robert de Moll, telefoon: 023 - 562 82 08,
e-mail (robertdm@monogram.nl).