Michiel Berkel nieuwe directeur Nederlands Film Festival

Datum nieuwsfeit: 13-09-1999
Persbericht - 13 september 1999

Michiel Berkel nieuwe directeur Nederlands Film Festival

Michiel Berkel is maandag 13 september door het bestuur van het Nederlands Film Festival benoemd tot directeur. Hij zal per 1 oktober aanstaande in dienst treden. Michiel Berkel volgt Jacques van Heijningen op die als directeur/filmcommissioner in dienst treedt bij het Rotterdams Fonds voor de Film en Audiovisuele Media.

Michiel Berkel (8 oktober 1949) was in de jaren zeventig zakelijk leider bij Toneelgroep Sater. Later was hij als redacteur in dienst van Haagse Post. In 1983 werd hij mede-directeur van filmdistributeur Hungry Eye Pictures, waar hij tot 1988 in dienst zou blijven. In 1988 werd hij bij de NCRV als Hoofd afdeling Filmzaken verantwoordelijk voor de acquisitie & programmering van speelfilms, documentaires en tv-series. Vijf jaar later, in 1993 vertrok hij naar Kaapstad waar hij mededirecteur en eigenaar werd van The Labia Cinema, Zuid Afrika's enige onafhankelijke en oudste arthouse. Hij organiseerde daar ondermeer South Africa's First Dutch Filmfestival.

____________________________________________________________________

Aan de redactie:

Meer informatie over het festival is te vinden op de website van het Nederlands Film Festival (www.filmfestival.nl).