Praktijkgids opzetten geïntegreerd managementsysteem

Datum nieuwsfeit: 13-09-1999
Nederlands Normalisatie-instituut

13 september, 1999

Nieuwe praktijkgids hulp bij opzetten geïntegreerd managementsysteem

Het NNI heeft een nieuwe praktijkgids ontwikkeld over de toepassing van normen bij integratie van managementsystemen. Het eerste exemplaar van deze gids is op 30 september gepresenteerd tijdens het NNI-symposium De verzuiling voorbij.

In de gids staan de letterlijke normeisen voor kwaliteits-, arbo- en milieumanagementsystemen overzichtelijk naast elkaar. Een stappenplan helpt gebruikers op weg met het opzetten van een geïntegreerd managementsysteem. Ook de relatie van deze systemen met anderen, als HACCP, VCA en SA 8000 komt aan de orde.
De auteurs van de gids zijn experts op het gebied van de genoemde managementsystemen en nauw betrokken bij de ontwikkeling van (internationale) normen. Ook adviseren zij organisaties over de invoering en het gebruik van deze normen.
De gids Toepassing van normen bij integratie van managementsystemen kost NLG 99,- (excl. btw).

Meer informatie:
NNI-Expertpunt Managementsystemen, telefoon: (015) 2 690 289 Direct bestellen: NNI-Klantenservice, telefoon: (015) 2 690 391.