Spreekdagen Zakendoen in India

Datum nieuwsfeit: 14-09-1999
EVD

Zakendoen in India, 14 t/m 16 september 1999

India is zeker geen markt waar de buitenlandse ondernemer op z'n wenken wordt bediend. Voor de rechtgeaarde ondernemer betekent dat echter een uitdaging te meer. Want laten we eerlijk zijn:
India is niet zómaar een land waar je aan voorbij kunt gaan. Een land dat ruim anderhalf keer zoveel inwoners telt als de Verenigde Staten en de Europese Unie samen, met een nog nauwelijks ontwikkelde vraag naar goederen, waar de ontwikkelde westerse wereld al van verzadigd is. Daarbij een maatschappelijk bestel dat zó is ingericht, dat het – ondanks alle culturele verschillen – betrekkelijk gemakkelijk aansluiting moet kunnen vinden bij de economisch meest ontwikkelde landen: een stabiele rechtsstaat, de beschikbaarheid van een hoogopgeleid kader, Engels als officiële taal en de ambitie om politiek-economisch een rol van betekenis op het wereldtoneel te gaan spelen.

Om u nader te informeren organiseert de EVD spreekdagen en een voorlichtingsbijeenkomst over het zakendoen in India.

SPREEKDAGEN
Op 14 en 15 september 1999 wordt u de gelegenheid geboden om vertegenwoordigers van de diverse posten te ontmoeten voor een individueel gesprek van een half uur. Daarin kunt u onderwerpen aansnijden die voor uw bedrijf van belang zijn. U kunt daarbij denken aan het opstellen van een exportplan of ingaan op specifieke vragen. De volgende medewerkers van Nederlandse vertegenwoordigingen in India zijn uitgenodigd:
drs. E.A. Noorman, handelssecretaris te New Delhi, drs. P. van der Vliet, ambassadesecretaris te New Delhi, drs. J.W. Knijnenburg, consul-generaal te Mumbai, mw.drs. G. Wagenaar-Parikh, trade representative Netherlands Business Promotion Office (NBPO) te Ahmedabad, V. Kumar, trade representative NBPO te Chennai (Madras) en A. Jhunjhunwala, trade representative NPBO te Calcutta. De bedrijven die zich hebben aangemeld voor een individueel gesprek zullen telefonisch worden benaderd voor een definitieve afspraak. Aanmeldingen voor individuele gesprekken worden in volgorde van binnenkomst verwerkt. Ter voorbereiding op de individuele gesprekken is het noodzakelijk dat de vertegenwoordigers van de posten tijdig over uw bedrijfsinformatie c.q. gespreksonderwerp beschikken. Vergeet u daarom niet uw aanmeldingsformulier voor de individuele gesprekken en het company profile form volledig in te vullen.
Onvolledig ingevulde formulieren worden niet in behandeling genomen.

Locaties:

14 september 1999 Spreekdag bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam, Beursgebouw, Beursplein 37, ROTTERDAM
15 september 1999 Spreekdag bij de EVD, Holland Trade House Bezuidenhoutsewet 181 DEN HAAG
(zie routebeschijving)

Kosten:
Aan de spreekdagen zijn geen kosten verbonden.

Aanmelding:
Aanmelding is alleen mogelijk via de aanmeldingsformulieren 'individuele gesprekken'
èn 'company profile form'; sluitingsdatum voor inschrijving is maandag 30 augustus 1999.

VOORLICHTINGSBIJEENKOMST EN THEMABIJEENKOMSTEN, 16 september 1999 Op donderdag 16 september organiseert de EVD in samenwerking met The India Trade Council te Amsterdam, de Kamers van Koophandel te Rotterdam en Den Haag, het Nederlands Centrum voor Handelsbevordering en de Fenedex de voorlichtingsbijeenkomst Zakendoen in India. Het ochtendprogramma bestaat uit een plenaire bijeenkomst en 's-middags zal tijdens themabijeenkomsten dieper worden ingegaan op de ontwikkelingen in een aantal kansrijke sectoren in India.
Zie voor meer informatie het programma.

Locatie:
Hotel Crowne Plaza Promenade Den Haag Van Stolkweg 1
2585 JL DEN HAAG
tel. 070 – 3525161
(zie routebeschrijving)

Kosten:
De deelnamekosten aan een of meerdere onderdelen van het programma bedragen f 125,-- per persoon.

Aanmelding:
Aanmelding is alleen mogelijk via het aanmeldingsformulier 'Voorlichtingsbijeenkomst Zakendoen in India'; sluitingsdatum voor inschrijving is vrijdag 10 september 1999. U ontvangt geen bevestiging van uw aanmelding!

Annulering:
Bij verhindering kan de plaats van de deelnemer worden ingenomen door een medewerker van hetzelfde bedrijf. Deelnamekosten voor de bijeenkomst zijn niet verschuldigd wanneer uiterlijk één dag voor de datum van de bijeenkomst is geannuleerd.

Inlichtingen:
EVD, Anita Jainandan, telefoon: 070 - 3797559.