Persconferentie Europees kampioenschap olieworstelen

Dinsdag 14 september 16 uur
PLAATS: Türkevi
Groen van Prinstererstraat 45
1040 HB Amsterdam (Staatsliedenbuurt)

Geachte redaktie
A.s. dinsdag zal om 16 uur een persconferentie plaats vinden over het komende Europees kampioenschap (Turks) olieworstelen. Kampioenschappen in deze spectaculaire krachtsport, de nationale sport in Turkije, worden sinds 1361 jaarlijks gehouden nabij het drielandenpunt Griekenland, Bulgarije en Turkije. In 1997 had het Europees kampioenschap voor het eerst in ons land plaats en is inmiddels de succesvolste allochtoonste sportwedstrijd in ons land, zowel wat deelnemers als bezoekers betreft.

De persconferentie, voorafgaande aan de wedstrijd van volgende week zondag, zal worden gegeven door de Europese agha Ibrahim Akgül en Tükevi-voorzitter Veyis Güngör. Er zullen mededelingen over de hulpactie voor de slachtoffers van de aardbeving worden gedaan. Na afloop zal u een lichte maaltijd worden aangeboden. Wij hopen a.s. dinsdagmiddag om 4 uur te mogen begroeten in het Turks Huis Westerpark (Türkevi),
Groen van Prinstererstraat 45,
Staatsliedenbuurt Amsterdam,
tel. 020-684 57 12