Mutatie in Raad van Bestuur ING Groep

ING

Amsterdam, 14 september 1999

Mutatie in Raad van Bestuur ING Groep

De heer drs. J.H. Holsboer (53) heeft, na 18 jaar sterk internationaal georiënteerde bestuursfuncties bij NRG, Nationale-Nederlanden en ING te hebben bekleed, de wens te kennen gegeven een sabbatical periode te willen nemen om vervolgens zijn loopbaan op een andere wijze voort te zetten. Daarom treedt hij per 1 oktober a.s. af als lid van de Raad van Bestuur van ING Groep en als voorzitter van het bestuurlijk centrum ING Financial Services International. De Raad van Commissarissen en de Raad van Bestuur respecteren het besluit van de heer Holsboer onder dankzegging en waardering voor al hetgeen hij in de afgelopen periode heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van ING Groep en haar rechtsvoorgangers.

In de door het terugtreden van de heer Holsboer ontstane vacatures zal als volgt worden voorzien:

De Raad van Commissarissen van ING Groep is voornemens om de heer F.S. Hubbell (48) te benoemen tot lid van de Raad van Bestuur van ING Groep per 2 mei 2000, de datum van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van ING Groep (verwezen wordt naar het tevens vandaag uitgegeven persbericht "Benoemingen in de Raad van Bestuur en Bestuurlijke Centra ING Groep"). De heer Hubbell is thans lid van het bestuurlijk centrum ING Financial Services International en lid van het bestuurlijk centrum ING België. Hij was tot en met 1997 CEO (Chief Executive Officer) en President van het medio 1997 door ING overgenomen levensverzekeringsbedrijf Equitable of Iowa in de VS.

De heer Hubbell is per 1 oktober a.s. benoemd tot voorzitter van het bestuurlijk centrum ING Financial Services International.