Sun neemt minderheidsbelang in The Bulldog Group

Datum nieuwsfeit: 14-09-1999

Sun neemt minderheidsbelang in The Bulldog Group
Janpieter Scheerder benoemd in Raad van Commissarissen

Amsterdam/Amersfoort, 14 september 1999 - Sun Microsystems heeft een minderheidsbelang genomen in The Bulldog Group, een bedrijf dat software ontwikkelt voor opslag, beheer en verspreiding van grote hoeveelheden digitale gegevens. Sun neemt dit minderheidsbelang in het kader van haar strategie op het gebied van managed storage networks. Janpieter Scheerder, President van de divisie Network Storage bij Sun, is benoemd in de Raad van Commissarissen van Bulldog. Beide bedrijven onderzoeken de mogelijkheden van gezamenlijke marketing, verkoopactiviteiten en ontwikkeling.

De versterkte samenwerking werd bekendgemaakt tijdens IBC '99 in Amsterdam. Tijdens deze internationale beurs maakten Sun en The Bulldog Group tevens een samenwerkingsverband bekend met databaseleverancier Oracle. De drie bedrijven brengen Content BOSS op de markt. Content BOSS is een geïntegreerde contentbeheeroplossing op basis van software van Bulldog, de Oracle 8i-database, Oracle interMedia en servers en storageproducten van Sun.

Bulldog is opgericht in 1991. Het bedrijf ontwikkelt software waarmee mediaorganisaties als Sony Pictures, Fox Digital en Open Interactive (British Interactive Broadcast) grote hoeveelheden digitale informatie kunnen opslaan, beheren en - via het bedrijfsnetwerk - verspreiden. De combinatie van software van Bulldog en opslagproducten van Sun zal de ontwikkeling van applicaties op dit terrein verder vergemakkelijken.

"Sun is buitengewoon sterk in het bieden van complete beheer- en distributietechnologieën", zegt Janpieter Scheerder in een toelichting. ""Bulldog heeft zich bewezen als leverancier van technologie die precies aansluit bij onze visie op het ontsluiten van grote hoeveelheden gegevens via het netwerk."

Het minderheidsbelang is een vervolg op de al bestaande samenwerking tussen beide bedrijven op het gebied van integratie en optimalisatie van technologieën voor de media-industrie.
De combinatie van het Sun StorEdge Media Central-platform met de beheersoftware van Bulldog voor media-content biedt een complete oplossing voor content-beheer, opslagbeheer en streaming-videofunctionaliteit. Daarmee beschikken bedrijven over een krachtig instrument voor digitaal mediabeheer en voor de distributie van audio- en videodata. Zij kunnen daarbij gebruikmaken van op Java gebaseerde tools en Java- API's. Zo kunnen ook derde partijen makkelijk applicaties ontwikkelen voor gebruik met de gecombineerde oplossing. Een en ander resulteert in een reeks flexibele oplossingen waarmee mediabedrijven een efficiënte architectuur kunnen ontwikkelen en nieuwe inkomsten kunnen genereren."

The Bulldog Group
The Bulldog Group, Inc. biedt software voor het beheer van digitale content en is tevens actief als consultingbedrijf. Het bedrijf helpt mediabedrijven bij het ontwikkelen van maatoplossingen die gericht zijn op het generen van nieuwe inkomsten. Meer informatie is te vinden op www.bulldog.com

Sun Microsystems
Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie 'The Network Is The Computer' een positie als marktleider veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. De diensten richten zich op het realiseren van bedrijfsomvattende intranetten en het uitbreiden van de mogelijkheden van Internet. Sun behaalde een jaaromzet van bijna $ 11,5 miljard, en heeft kantoren in meer dan 150 landen. Op www.sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en 'The Network Is The Computer' zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle SPARC-handelsmerken worden onder licentie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.

VOOR MEER INFORMATIE

Sun Microsystems Computers