Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 14-09-1999

Dinsdag 14 September

INBRAAK IN WONIG

Maandag is ingebroken in een woning aan de Hostert in Linden. Van de woning bleek een raam opengebroken te zijn. De bewoners missen twee telefoontoestellen en een tuner van een satelliet. Op de Ewinkel in Cuijk is maandag eveneens een woning doorzocht. Deze bewoners missen sieraden en geld. Ook hier bleek een raam vernield te zijn. Uit een woning aan de Elsstraat in Grave verdween in de nacht van maandag op dinsdag een GSM. Onbekenden kwamen via een raam binnen.

DIEFSTAL TELEFOONS

De politie van Cuijk heeft dinsdagmorgen een 24 jarige inwoner van Haps aangehouden op verdenking van winkeldiefstal. Een personeelslid van een winkel aan de St. Anthonisweg in Boxmeer zag dat de man een telefoon pakte en zonder te betalen de winkel wilde verlaten. Hij werd aangesproken en overgedragen aan de politie. Tijdens het onderzoek bleek dat de man drie telefoons had weggehaald. Hij krijgt proces-verbaal.

DIEFSTAL UIT AUTO

Uit twee auto's die geparkeerd stonden aan de Reigershorst in Grave verdween in de nacht van maandag op dinsdag gereedschap. Uit een auto die geparkeerd stond aan de Dorpstraat in Gassel verdween eveneens gereedschap.

DIEFSTAL KASSA

Onbekenden hebben maandagmiddag kans gezien een kassalade weg te halen bij een bedrijf aan de Handelstraat in Boxmeer. Terwijl personeel in de werkplaats bezig was kwamen klanten de showroom binnen. Nog voor dat het personeel de mensen aan kon spreken waren zij alweer verdwenen. Vermoedelijk hebben zij de kassalade gestolen. In de kassa zat een geldbedrag van enkele honderden guldens.

AANHOUDING VERNIELERS

De politie Land van Cuijk heeft vier mannen uit Oeffelt ingesloten op verdenking van vernieling op de kermis in Cuijk. Enkele getuigen zagen dinsdagmorgen rond 02.00 uur dat de mannen vernielingen pleegden waarop ze de verdachten aanhielden en overdroegen aan de politie. Getuigen zagen hoe de mannen op de Grotestraat een deuk in een rolluik van een kermisattractie schopten, een zuil van een bedrijf vernielden, een chemisch toilet omduwden en probeerden een auto op de kant te leggen. Dinsdagmorgen bleek tijdens het ingestelde onderzoek dat een van de aangehouden verdachten verantwoordelijk was voor de vernielingen. De overige drie verdachten zijn daarop direct in vrijheid gesteld. Met de 25 jarige verdachte is een schaderegeling getroffen waarna ook hij in vrijheid is gesteld.