www.?.nl: Intrigerende abri-campagne Wehkamp

Datum nieuwsfeit: 14-09-1999

WWW.?.NL - INTRIGERENDE ABRI-CAMPAGNE WEHKAMP

Nederland wordt deze week geconfronteerd met een verrassende, maar vooral ook intrigerende abri-campagne. Vijf verschillende uitingen op abri's door heel Nederland (www.bikini.nl; www.spijkerbroek.nl, www.string.nl, www.koelkast.nl en www.bh.nl ) moeten het publiek prikkelen om eens op internet te gaan kijken.

Natuurlijk is die prikkeling bedoeld om het publiek op Wehkamp's internetsite uit te laten komen, maar ook om hen te wijzen op de breedte van het assortiment. Kortom, met deze intrige-campagne wil Wehkamp zijn vernieuwde website (waar behalve de veiling, inmiddels alle 10.000 artikelen uit de catalogus op te vinden zijn) promoten. Deze reclamecampagne duurt tot en met 18 september.

Wehkamp verraste het Nederlandse publiek dit jaar al eerder met de `VOILA-campagne' die niet alleen op de abri's te zien was, maar die ook in voor Wehkamp minder voor de hand liggende tijdschriften als bijvoorbeeld Cosmopolitan en VT-Wonen was opgenomen. Dit alles binnen het kader van een herpositionerings-campagne om een opwaardering van het imago te bewerkstelligen.

Voor een bedrijf dat het digitaal ondernemen tot speerpunt van zijn strategie heeft gemaakt, kan het op een verrassende manier promoten van de eigen website natuurlijk niet achterwege blijven. Wehkamp verwacht het komende jaar 50 miljoen aan omzet via dit extra verkoopkanaal binnen te halen.

Zwolle, 14 september 1999

14-09-1999