Ericsson onthult de T10s, de GSM die met kleur communiceert

Datum nieuwsfeit: 14-09-1999
Keywords: Template, Fixed 800 Ericsson onthult de T10s, de GSM die met kleur communiceert!

14 September 1999

Ericsson presenteert de nieuwe T10s, een 900-1800 MHz dual band mobiele telefoon, bestemd voor jonge, actieve en modebewuste mensen die ervan houden om uit de anonimiteit te treden.

De Ericsson T10s is een stijlvolle, originele en zeer gebruikersvriendelijke mobiele telefoon. Het is een prestatiegerichte eersteklas GSM, die een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding biedt. De T10s is uitermate geschikt voor consumenten die precies weten wat zij willen, inclusief hun GSM keuze. Zij streven naar kwaliteit en design, houden ervan om in de belangstelling te staan en deinzen er niet voor terug om dat te tonen. Om die reden is de T10s beschikbaar in levendige en trendy kleuren, die met zorg uitgezocht zijn om zodoende beter uitdrukking te kunnen geven aan levenslust en jeugd. Zeer aanlokkelijk en de mode vooruit wordt de T10s geleverd in de volgende vijf stijlvolle kleuren: Koningsblauw, Mosterdgeel, Violet, Fuchsia en Turkoois. Naast de stijlvolle verschijning is de Ericsson T10s, uitgerust met een compleet grafisch beeldscherm en een geïntegreerd trilalarm, een zeer uitgebalanceerde mobiele telefoon. De T10s ondersteunt de "Enhanced Full Rate Speech Coding" (EFR) dat een voortreffelijke geluidskwaliteit biedt, gelijkwaardig aan die van een vaste lijn. Verder is deze mobiele telefoon voorzien van een compleet grafisch beeldscherm dat 3 tekstregels weergeeft en perfect is leesbaar dankzij de achtergrondverlichting. Het geïntegreerde trilalarm biedt de mogelijkheid om op discrete wijze inkomende telefoongesprekken te beantwoorden. Bovendien beschikt deze mobiele telefoon over 7 verschillende belsignalen met twee mogelijkheden om een eigen melodie te componeren. Als laatste in de T-klasse tot op dit moment, ondersteunt de T10s ook volledig de GSM fase 2 functies. Hierbij zitten inbegrepen SMS (Short Messages Service) en Sim Application Toolkit (biedt toegang tot aanvullende diensten aangeboden door de operator). De T10s is niet groter dan 105x49x24mm, weegt precies 146 gram en heeft een uitstekende autonomie (gesprekstijd tot 4 uur en standby stand tot maximaal 100 uur). Het is ook compatibel met alle accessoires aangeboden voor de 700 serie mobiele telefoons van Ericsson. Andere karakteristieken van de T10s: Aanduiding gesprekskosten Twee telefoonnummers met dezelfde SIM-kaart (ALS-Alternate Line Service) Oproepbegrenzing Oproepdoorschakeling Een gesprek doorgeven Beheer van twee gelijktijdige oproepen Telefoonconferentie Identificatie/Beperking van binnenkomende oproepen (CLI-P/CLI-R) Presentatie/Beperking van doorgeschakeld nummer (COL-P/COL-R) Beperkte gebruikersgroep (Closed User Group) Nationale en Internationale Roaming Korte berichtendienst (SMS) De Ericsson T10s zal vanaf midden september 1999 beschikbaar zijn. De eindgebruikersprijs bedraagt 9.499 BEF (inclusief BTW). Foto's van de nieuwe Ericsson T10s kunnen verkregen worden op het volgende Internet adres: www.ericsson.se/pressroom/phli_pco.shtml Voor meer informatie over de T10s, de andere mobiele telefoons, de "Mobile Data" producten en de accessoires van Ericsson, gelieve te kijken op onze Website: www.ericsson.be. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met de Ericsson helpdesk op 070/222 332 (België) of 0800/3443 (Luxemburg). ERICSSON T10S MOBIELE TELEFOON (Technische Fiche) Product: Ericsson T10s mobiele telefoon Voor communicatie in kleur. Standaard: Ondersteunt GSM standaard `Fase 2' functies Gewicht en afmetingen: Afmetingen: 105 x 49 x 24mm Gewicht: 146 gram met de batterij NM 7075 (NiMH 750 mAh) in de basiskit Gespreks- en stand-by tijd: Gesprekstijd: tot 4 uur Stand-by tijd: tot 100 uur Bijzonderheden: Dual Band GSM 900/1800 MHz Beschikbaar in 5 kleuren: Koningsblauw, Mosterdgeel, Fuschia, Violet en Turkoois Ondersteunt Enhanced Full Rate Speech Coding (EFR) voor een voortreffelijke geluidskwaliteit Geïntegreerd trilalarm Display: Compleet grafisch en verlicht beeldscherm met drie tekstregels Karakteristieken en voordelen: Het telefoongeheugen kan tot 100 namen en nummers opslaan Gevarieerde lijst van de 30 laatst gevormde, gemiste en beantwoorde gesprekken Speed dialling Compatibel met data en fax transmissie Karakteristieken ondersteund door het netwerk: Aanduiding gesprekskosten Twee telefoonnummers met dezelfde SIM kaart (ALS - Alternate Line Service) Oproepbegrenzing, oproepdoorschakeling, een gesprek doorgeven en beheer van twee gelijktijdige oproepen Telefoonconferentie Identificatie/beperking van binnenkomende oproepen (CLI-P/CLI-R) Presentatie/Beperking van doorgeschakeld nummer (COL-P/COL-R) Beperkte gebruikersgroep (Closed User Group) Nationale en internationale Roaming Short Message Service (SMS) Ondersteund SIM Application Toolkit Accessoires: De Ericsson T10s is compatibel met de accessoires ontwikkeld voor de 700-serie Beschikbaarheid: De Ericsson T10s mobiele telefoon zal midden september beschikbaar zijn

Ericsson is de leidinggevende provider in de nieuwe telecomwereld. Het bedrijf biedt communicatie-oplossingen die hoogstaande telecom- en datacomtechnologieën combineren met een ongeziene mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 werknemers in meer dan 140 landen, vereenvoudigt Ericsson wereldwijd de communicatie voor zijn klanten - operators en service providers, bedrijven en consumenten. Bezoek de Ericsson Press Room op het adres: www.ericsson.se/pressroom In België bestrijkt Ericsson, met een huidig personeelsbestand van een 380-tal medewerkers, alle gebieden van tele- en datacommunicatie. De Belgische vestiging realiseerde in 1998 een zakencijfer van 4.5 miljard BEF.

VOOR MEER INFORMATIE KUNT U ZICH WENDEN TOT:

Anne-Françoise Piette, Market Communications Manager Consumer Products, Ericsson Belgium Telefoon: +32 2 745 1395 E-mail: Anne-(Francoise.Piette@ebr.ericsson.se) Véronique Lenne, Communications Manager, Ericsson Belgium Telefoon: +32 2 745 1306 E-mail: Vé(ronique.Lenne@ebr.ericsson.se)

Laatste aanpassing op 30 November 1999 Laat van je horen

Legal Contacts Search Home Map Top