Zon doorbreekt in twee weken grens 50.000 gebruikers

- PERSBERICHT -

Amsterdam, 15 september 1999

Zon doorbreekt in twee weken grens 50.000 gebruikers

Gratis Internet aanbieder Zon, gestart op 31 augustus jl., maakt vandaag bekend dat zij de grens van 50.000 gebruikers is gepasseerd. Deze explosieve groei van het aantal gebruikers is boven verwachting. Ook het aantal Internet gebruikers dat de web site van Zon bezoekt, overtreft ruimschoots de prognoses.

Zon richt zich met name op de particuliere Internet gebruiker in Nederland. Gebruikers van Zon betalen geen registratie- en abonnementskosten. Iedere gebruiker beschikt naast gratis toegang tot Internet, tevens over gratis e-mail. Zon zal de komende tijd haar dienstenpakket blijven uitbreiden. Om de dienstverlening nog toegankelijker en gebruiksvriendelijker te maken, zal Zon in oktober haar gebruikers ook gratis de extra e-mail functionaliteit POP3 aanbieden. Met POP3 wordt het mogelijk om offline berichten te lezen en te schrijven, de gebruiker hoeft alleen in te loggen voor het binnenhalen en het versturen van berichten.

Inmiddels is de web site van Zon (www.zonnet.nl) al een van meest bezochte sites van Nederland. Zon verwacht voor het eind van het jaar een stevige positie in de top 3 van Internet aanbieders te hebben verworven. Op de web site van Zon is een grote, continu geactualiseerde variëteit aan nieuws, informatie en diensten te vinden.

Zon heeft zich ten doel gesteld Internet voor iedereen eenvoudig en toegankelijk te maken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een hoogwaardige en snelle technische infrastructuur. "Hoge kwaliteit en beschikbaarheid van onze diensten in combinatie met een uitstekende web site, zijn noodzakelijk om in zeer korte tijd een groot aantal gebruikers te mogen verwelkomen en te kunnen behouden", aldus Alphons Mulders, General Manager van Zon Netherlands B.V.

Bestaande en nieuwe Internet gebruikers kunnen zich aanmelden via de web site van Zon (www.zonnet.nl) of via een gratis CD-ROM. Deze cd-rom wordt verspreid via de 165 winkels van Free Record Shop en is op te vragen via het gratis telefoonnummer 0800-1229.

Zon Netherlands B.V. is een zelfstandig opererende onderneming gevestigd te Amsterdam. VersaTel Telecom is grootaandeelhouder, Radio 538 en Free Record Shop hebben beide een klein belang in het bedrijf.

_ * _

Noot voor de redactie (