Politiebericht Eindhoven

Persberichten 15 september 1999/

Berichten uit Eindhoven

Eindhoven: Onder invloed
Woensdagmorgen om 0.50 uur is in de Bennekelstraat een 32-jarige man uit Valkenswaard gecontroleerd die onder invloed in zijn auto reed. De man blies tijdens de ademtest 1,5 pro mille. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Dinsdagavond om 20.30 uur is op de Insulindelaan een 38-jarige man uit Geldrop bekeurd omdat hij onder invloed met zijn auto reed. Hij blies bij de controle 1,1 pro mille hetgeen hem een proces-verbaal en een rijverbod voor de tijd van 5 uren opleverde.

Eindhoven: Man rijdt tuinmeubels plat
Woensdagmorgen rond 4.00 uur is in de Offenbachlaan een 32-jarige Eindhovenaar aangehouden. Tijdens een ruzie met de bewoners had de man met zijn auto de tuinmeubels en een partytent in de tuin plat gereden. Een van de bewoners sloeg daarna een ruit van de auto in en wilde beletten dat de man nog meer schade zou aanrichten. Tijdens de vechtpartij die hierop ontstond sloeg een bewoonster de 32-jarige met een bezemsteel op zijn hoofd. De Eindhovenaar is aangehouden en ingesloten nadat hij in het ziekenhuis aan zijn opgelopen verwondingen (hoofdletsel) was geholpen. De aanleiding van de ruzie waren problemen in de relationele sfeer.

Eindhoven: Inbreker gepakt
Woensdagmorgen rond 04.00 uur is op de Larochetteweg een 27-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man was kort daarvoor gezien bij een inbraak in een bedrijf aan de Zuiderzeelaan. Daar werd met een trottoirtegel een ruit ingegooid. Toen de politie kwam ging de man er vandoor in een auto. In die auto zat een andere man achter het stuur. Na een korte achtervolging reden de twee zich vast op het Viandenhof. Hier veroorzaakten ze een aanrijding met een geparkeerde auto. Toen de twee er te voet vandoor gingen werd de 27-jarige achterhaald en aangehouden. De auto bleek eerder in Eindhoven te zijn gestolen. De inbreker is aangehouden en ingesloten.

Eindhoven: Drugs
Dinsdagavond rond 21.30 uur is op de Boutenslaan een 22-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man was met een brommer en tijdens de controle ontdekten de agenten dat de man drugs bij zich had. De man had een buideltje bij zich waarin ongeveer een halve gram cocaïne verstopt zat. Tijdens de controle werd de man steeds nerveuzer en wilde hij alsmaar een plasje gaan maken bij de Dommel. Dat was niet zonder reden want toen de agenten verder keken vielen er uit zijn onderbroek twee boterhammenzakjes en een sigarettendoosje met in totaal zo?n 60 gram cocaïne. De man is ingesloten en de drugs zijn in beslaggenomen.

Eindhoven: Bedreiging
Dinsdagmiddag rond 18.00 uur is door de politie op de Aalsterweg een 20-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man had zondagavond een vriendin na een ruzie met de dood bedreigd. Hij was daarvoor door de politie aangehouden. Nadat de man dinsdag op vrije voeten gesteld was ging hij opnieuw in de fout. Hij is weer aangehouden en ingesloten.